Blizzard – czołowy producent gier komputerowych na świecie, przygotował nie lada atrakcję podczas niedawnej konwencji BlizzCon, gdzie promował m.in. swój najnowszy dodatek do kultowego World of Warcraft – „Battle for Azeroth„. Na powierzchni 120 metrów kwadratowych zaprezentował makietę odwzorowującą Bitwę o Lordaeron, w której wykorzystano 10 tysięcy wydrukowanych na drukarkach 3D figur, przedstawiających indywidualne awatary 10 tysięcy graczy. Makieta oficjalnie ustanowiła rekord Guinnessa!

Makieta przedstawiała bitwę toczoną pomiędzy dwiema frakcjami występującymi w grze – Sojuszem (Alliance) i Hordą (Horde), a każda z postaci odwzorowywała rzeczywistą postać z gry. Wydrukowane figury występowały w dwóch kolorach – czerwonym i niebieskim. Budynki tworzące Undercity zostały zbudowane tradycyjnymi metodami modelarskimi.

Figury zostały wydrukowane w technologii FDM – chociaż do tej pory nie podano informacji na jakich drukarkach 3D były realizowane, film video promujący wydarzenie sugeruje, że był to (m.in.?) Stratasys uPrint SE Plus. Po wydruku, każdy z modeli był poddawany post-processingowi i malowany na przypisany dla danej frakcji kolor.

Projekt wywołał olbrzymią euforię w środowisku graczy WoW’a, udowadniając po raz kolejny przewagę technologii przyrostowych ponad innymi metodami wytwórczymi. Jest to zarazem kolejny przykład, jakie korzyści może czerpać z druku 3D branża gamingowa, która ma szansę w niedalekiej przyszłości stać się kolejnym wielkim beneficjentem tej technologii.

Źródło: www.pcgamer.com

Paweł Ślusarczyk
Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku. Twórca Centrum Druku 3D - trzeciego najdłużej działającego medium poświęconego technologiom przyrostowym w Europie. Od 2021 r. rozwija startup GREENFILL3D produkujący ekologiczny materiał do druku 3D oparty o otręby pszenne.

Comments are closed.

You may also like

More in Projekty 3D