3D Systems będzie drukować w 3D… z cukru

0

W maju tego roku opublikowaliśmy artykuł o małej amerykańskiej firmie, założonej przez małżeństwo architektów, która opracowała technologię druku 3D z cukru. Sugar Lab zrobiło furorę w sieci prezentacją swoich futurystycznych rzeźb wykonanych w całości z cukru, których niesamowite kształty w połączeniu z niezwykłym materiałem do druku 3D stanowiły swoiste arcydzieła designu. Jednakże od dziś będzie z tym koniec. Sugar Lab sprzedało się 3D Systems – potentatowi rynku drukarek 3D, który wykorzysta pozyskaną technologię do bardziej komercyjnych celów.

Źródło: www.the-sugar-lab.com

Źródło: www.the-sugar-lab.com

Generalnie oprócz drukowania wymyślnych obiektów z cukru, Sugar Lab musiało na czymś zarabiać. Firma świadczyła swoje usługi branży cukierniczej, realizując co bardziej wymyślne zamówienia. Jednakże po przejęciu przez jedną z dwóch największych firm w branży druku 3D na świecie, ta nowatorska technologia zostanie skierowana na większy niż do tej pory rynek. Całkiem możliwe, że 3D Systems rozpocznie prace nad profesjonalnymi urządzeniami, będącymi połączeniem drukarek 3D z maszynami spożywczymi? A jeśli nie, to z pewnością kwestią czasu będzie wypuszczenie drukarek 3D o profilu cukierniczym.

Informacja ta ma też nieco inne, głębsze znaczenie. Niedawno rozmawiając na temat przyszłości branży druku 3D, mój rozmówca zauważył, iż na amerykańskiej giełdzie papierów wartościowych znajdują się tylko dwie spółki z branży druku 3d: 3D Systems i Stratasys. I że o ile ich ciągły wzrost jest pozytywnym sygnałem, o tyle za niepokojące uznał, iż poza tą dwójką na giełdzie nie ma innych firm specjalizujących się w tej technologii. Moja odpowiedź była taka sama jak teraz: trudno dołączyć komukolwiek do 3D Systems i Stratasys w momencie, gdy każdy potencjalny konkurent jest z miejsca wykupywany przez któreś z tej dwójki. Najbardziej spektakularnym przykładem była fuzja Stratasys i MakerBot, teraz czekamy na rozwój sytuacji na linii 3D Systems i Formlabs.

Powoli dla firm działających w tej branży w USA, celem przestanie być osiągnięcie satysfakcjonującej pozycji rynkowej, tylko maksymalnie korzystnemu sprzedaniu się którejś z w/w firm.

Źródło: www.3ders.org

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

Rozmowa
z Cedrykiem
?