3D Systems i United Nude tworzą buty na Cube 3

0

Jest to kolejny przykład implementacji druku 3D na rynek obuwniczy. Wcześniej, Start Up Feetz ogłosił, że będzie masowo produkował swoje buty w technologii FDM na desktopowych drukarkach 3D, co wzbudziło początkowo falę sceptycyzmu. Teraz w kolejny projekt angażuje się 3D Systems.

I zamierza do tego celu wykorzystać swojego Cube 3,  a więc także technologię FDM i urządzenie bądź co bądź przeznaczone do domowego użytku. Eddie Krassenstein w swoim artykule o wspomnianym Feetz i ich pomyśle starał się prześwietlić koncepcje Lucy Beard (CEO Feetz). Początkowy sceptycyzm powoli ustępował uznaniu dla szczegółowego biznes planu, a także szczególnemu rozwiązaniu problemu masowej produkcji w technologii FDM za pomocą domowych urządzeń. Zamiast farmy 1000 MakerBotów, Beard planuje zlecać produkcje firmom operującym w rejonie, w którym występuje obecnie najwyższy popyt na ich produkty. Po za tym chcą ograniczyć liczbę części i materiałów z jakich będą tworzyć swoje buty (standard to – za Krassensteinem – 65 części i 13 różnych materiałów). Będą także dostosowywać drukarki do konkretnych materiałów jak i części, tak żeby usprawnić proces wydruku.

feetz

3D Systems oraz United Nude planują wydruk butów autorstwa tych drugich na drukarkach tych pierwszych, czyli Cube 3. Sam fakt zaangażowania się giganta rynku 3D w ten projekt poniekąd potwierdza jego racjonalność. Nie ulega wątpliwości, że dla 3D Systems jest to przede wszystkim inwestycja w promocje swojego produktu. Szczególnie, że United Nude planuje umieścić drukujące Cuby w witrynach swoich sklepów – co biorąc pod uwagę niesamowity design tej drukarki, a także  ich merchadising produktów będzie robić ogromne wrażenie. Należy również nadmienić, że United Nude tworzy i sprzedaje swoje produkty, a personalizowane buty drukowane na Cube’ie są tylko jedną z ich kolekcji.

United_nude_shop

Jeden z salonów United Nude w Tel Avivie

Personalizacja to jedna z najważniejszych zalet druku 3D. Do tego, w przypadku tworzenia np. butów, możemy dołożyć jeszcze kilka obiecujących wartości, jak “nowoczesność”, “tworzenie nowych trendów” czy nowatorski design. Cieszy zatem coraz większe zainteresowanie klientów i postępująca implementacja druku 3D na rynek dóbr konsumenckich. Jest jednak jeszcze za wcześnie, żeby ewaluować efektywność tej metody produkcji. Jest natomiast faktem, że biznesowa intuicja ściera się z krzywą ryzyka, a Ci którzy wierzą w biznesowe powodzenie druku 3D i inwestują już teraz, mogą zostać liderami w przyszłości, bądź upaść boleśnie. Albo traktować druk 3D jako dodatek do swojej oferty, tak jak robi to United Nude.

cube

Cube 3 kosztuje 999 dolarów i dzięki dwóm extruderom potrafi drukować w dwukolorze.

Źródła: 3Dprint.com

Zdjęcia: www.unitednude.com, www.cubify.com, www.feetz.com

Udostępnij.

O autorze

Karol Krawczyński

W branży druku 3D działający od 2013 roku. Jego przygoda zaczęła się od FDM, a następnie rozwinęła w stronę profesjonalnych i przemysłowych rozwiązań z firmą Solveere. Autor blisko setki artykułów na CD3D, prowadził dział Rynki Finansowe w Gazecie Finansowej oraz magazyn Business Coaching. Pasjonuje się szermierką i fantastyką - obiema w szerokim ujęciu.

Rozmowa
z Cedrykiem
?