3D Systems wprowadza drukarki 3D do oferty AT&T

1

3D Systems jest niekwestionowanym liderem branży druku 3D na świecie, zarówno w segmencie urządzeń profesjonalnych jak i niskobudżetowych drukarek 3D. O ile w przypadku tych pierwszych jest to jak najbardziej zasłużone, gdyż maszyny 3D Systems słyną z wysokiej jakości i innowacyjności, o tyle w przypadku tanich drukarek osobistych z serii Cubify sprawa wygląda zgoła inaczej. Urządzenia te nie oferują wydruków w zbyt wysokiej jakości i są – podobno, dość awaryjne. Mimo to należą do absolutnej czołówki pod względem sprzedaży… Jak to możliwe? Otóż dzięki takim dealom jak ten – drukarki 3D Cube będą sprzedawane w sklepach amerykańskiego giganta telekomunikacyjnego – AT&T.

Generalnie dla 3D Systems nie jest to pierwsza umowa dystrybucyjna tego typu – można powiedzieć, iż jest to raczej chleb powszedni… Począwszy od Staples, poprzez Jingdong Mall (największy sklep internetowy w Chinach), Office Depot, a skończywszy na Amazonie firma sukcesywnie powiększa swoją sieć dystrybutorów o kolejne marki na całym świecie. Można by powiedzieć, iż sukcesywnie rozmieszcza pionki na szachownicy nieuchronnie dążąc do szach-mata. I to wszystko przy pomocy drukarki 3D, na którą nie dość, że wszyscy eksperci spoglądają z litością to jeszcze stanowi ona wyłącznie kopię chińskiego Up!`a (i to starej wersji!).

3DISON 02

Ta polityka produktowa jest zgoła inna od największego rywala firmy w segmencie personalnych drukarek 3D – MakerBota, który od początku stawiał na jakość i innowacyjność. I choć MakerBot ma również na koncie kilka sporych sukcesów tego typu – jak wstawienie swoich urządzeń do sklepów Microsoft Store, Amazona czy Dell`a, to nie da się ukryć, iż w porównaniu z osiągnięciami 3D Systems mają one raczej charakter PR`owy niż sprzedażowy. Różnica polega bowiem na tym, iż w Staples czy Office Depot zaopatrują się przede wszystkim firmy, a nie użytkownicy indywidualni. Firmy nie tylko dysponują większym budżetem na tego typu zakupy, to są w stanie jednorazowo zakupić kilka urządzeń.

Ta różnica w podejściu do sprzedaży przynosi realne efekty w postaci dochodów firmy i nikogo nie powinno dziwić, iż 3D Systems w zeszłym roku zostało jedną z pięciu najszybciej rozwijających się firm w USA. Jeśli chodzi o sam deal z AT&T to nie wydaje mi się, aby miało to mieć jakieś kolosalne znaczenie dla globalnych wyników finansowych firmy, choć z drugiej strony okazało się, że wszystkie Cube`y jakie AT&T miało na stanie, sprzedały się na pniu. Wydaje się zatem, że jeżeli nowe Cube`y (3 i Pro) okażą się dużo lepsze jakościowo od swoich poprzedników, perspektywy dla 3D Systems rysują się bardzo kolorowo.

Źródło: www.cubify.com

Źródło: www.cubify.com

A jeśli w dalszym ciągu będą drukować tak samo jak Cube`y, to cóż, marketing i piękna obudowa i tak zrobią swoje…

Źródło: www.3dprintingindustry.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

  • Martin Olchanowski

    Cos co mnie ostatnio zaciekawilo to te zdanie:
    „3D Systems, który czerpie dotacje bezpośrednio z agencji rządowych USA wspierających rozwój technologiczny kraju.”
    Czyli jednak walka jest nierowna, bo na sztab PR’owcow wcale zarabiac sami nie musza.

Rozmowa
z Cedrykiem
?