3D Systems wykupuje kolejną małą firmę z branży druku 3D – tym razem ceramika

0

Jeżeli zajmujesz się drukiem 3D w nietypowy sposób – eksperymentujesz, poszukujesz i odkrywasz, tworzysz rzeczy z zupełnie nowym podejściem niż wszyscy do tej pory, możesz być pewny, że prędzej czy później do twych drzwi zapuka 3D Systems z propozycją, której nie będziesz mógł odrzucić. Staniesz się częścią wielkiej rodziny, której ojcem chrzestnym będzie ten, od którego – poniekąd, to wszystko się zaczęło, czyli Charlesa Hulla. Taki los spotkał na jesieni Sugar Lab, firmę drukującą w 3D obiekty z cukru, teraz w ich kroki podążyła firma Figulo, specjalizująca się w druku 3D z ceramiki.

Źródło: www.figulo.com

Źródło: www.figulo.com

O ile Sugar Lab realizowało coś naprawdę wyjątkowego i unikalnego (choć stosunkowo mało przydatnego, dla kogokolwiek spoza wąskiej grupy zawodowej cukierników), o tyle Figulo jest po prostu wysokiej klasy specjalistą w tym co robi. A robi niezwykłe wydruki 3D z ceramiki. Tyle i aż tyle. Firma opracowała model biznesowy funkcjonujący w chmurze i pozwalający na zamawianie spersonalizowanych przedmiotów (naczyń, ozdób, akcesoriów łazienkowych i kuchennych etc.) wydrukowanych z ceramiki. Druk 3D odbywa się z wykorzystaniem technologii CJP (Color Jet Printing)

Źródło: www.figulo.com

Źródło: www.figulo.com

3D Systems zakupiło firmę i od razu z poziomu jej strony utworzyło przekierowanie do systemu zamówień Cubify, włączając ją do swojego ekosystemu. Od tej pory z poziomu tego systemu będzie można zamówić nie tylko spersonalizowaną figurkę koszykarza NBA lecz również komplet naczyń kuchennych czy stylowy wazonik.

3D Systems stosuje dość popularną i sprawdzoną strategię korporacyjną, polegającą na skupowaniu szeregu małych, lecz wyróżniających się start-upów i manufaktur, poszerzając swój portfel usług jak również… pompując swój wynik giełdowy. Każde tego typu przejęcie wiąże się z opublikowaniem szeregu optymistycznych oświadczeń, raportów i analiz, które skutkują wzrostem notowań giełdowych. Branża druku 3D jest pod tym względem o tyle przyjazna tego typu strategiom, iż skupowane firmy są z jednej strony na tyle małe i niszowe, że nie trzeba wydawać na nie stosunkowo dużych kwot, a z drugiej na tyle innowacyjne w swojej wąskiej specjalizacji, że ich pozyskanie przyniesie konkretny efekt w bliższej lub dalszej perspektywie czasu.

Źródło: www.figulo.com

Źródło: www.figulo.com

Przejmując Figulo 3D Systems przejmuje gotowy model biznesowy oraz know-how w dość niszowej dziedzinie, która może w niedalekiej przyszłości stać się jednak dość popularną usługą. W sumie większość kobiet (i określona grupa mężczyzn) z przyjemnością wydałaby dowolne ilości pieniędzy na unikalną, zaprojektowaną pod siebie zastawę stołową.

Źródło: www.3ders.org

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

Rozmowa
z Cedrykiem
?