3DVIX – uploaduj, wystawiaj, drukuj

2

Obok Shapeways to kolejny market dla designerów, na którym wystawimy, wydrukujemy i sprzedamy nasz projekt – w kilkudziesięciu rodzajach różnych materiałów i kolorów do wyboru.

Jest to jeden z projektów firmy Prinvix z Miami. 3DVIX to wersja BETA marketu dla designerów i twórców. Podobnie jak Shapeways oferuje wydruk projektów z plastiku, gipsu i metalu (wydruki z ceramiki w przygotowaniu). Najtańszy wybór to plastik ABS, następnie dający gładką powierzchnię i dobre detale fotopolimer, oraz Ultra HD Plastic, dla najbardziej wymagających – w sumie 22 pozycje. 6 opcji zarezerwowanych jest dla gipsu (w tym multikolor), a na dokładkę metale: stal, brąz (także pozłacany), nikiel i ciekawie prezentujący się pewter. Brak jednak w ofercie złota i innych metali szlachetnych, a także nawet tańszego niż 3DVIX’owy ABS nylonu Shapewaysa.

3DVIX main

Strona wygląda przejrzyście, łatwo odnaleźć interesujące nas informacje, aczkolwiek rzuca się w oczy początkowa faza istnienia serwisu – zamieszczonych projektów jest tam stosunkowo niewiele.

To co odróżnia 3DVIX od innych to ich nastawienie na sztukę i modę. Szef Techniczny Joaquim Venancio z tej pierwszej, powołuje się na ich kontakty ze światowymi klasy artystami, co w przyszłości ma poskutkować LIMIT3D Edition – stroną skrojoną specjalnie dla limitowanych edycji szeroko pojętej sztuki, drukowanej w 3D. Także w związku z tym, DVIX koncentruje się na jakości, a nie ilości.

We want the stores on our site to feature interesting, creative designs that people actually want to buy – not just anything„.

Chcemy na naszej stronie sklepów oferujących interesujące, kreatywne projekty, takie, które ludzie będą chcieli kupować, a nie takie, żeby po prostu były.

Joaquim Venancio

Venancio chce pomagać twórcom promować ich produkty i utrzymywać z nimi bliskie relacje. Jako cel ilościowy stawia sobie 500 działających sklepów i 10 000 jakościowych projektów zamieszczonych w serwisie. Ponadto ich przewagą może okazać się ulokowanie drugiego oddziału w Brazylii (w planach mają otwarcie 3 sklepów), która słynie z wysokich ceł. Pozwoli im to rozszerzyć działalność bezpośrednio na szóstą gospodarkę świata, a w dalszej perspektywie na całą Amerykę Południową.

Na razie nie wiele można znaleźć na temat Prinvix, ale to co wiemy to, że ich działalność to 5 różnych produktów, które faktycznie wskazują na ich powiązania ze światem sztuki. Na pierwszy rzut oka wygląda to jak kompleksowy model biznesowy, zakładający jak wykorzystać technologię druku 3D, zajmując odpowiednie miejsce w szeregu, kiedy zostało jeszcze trochę wolnej przestrzeni. Przyjęcie strategii wejścia do Ameryki Południowej jest o tyle  interesującym posunięciem, gdyż oznacza wczesne rozstawienie swoich  pionów tam, gdzie konkurencja jest dużo słabsza niż w USA, a rynek mniej skonsolidowany i nasycony. Pomimo tego, że Prinvix celuje w rynek niszowy (moda i sztuka), nadal mówimy o szóstej gospodarce świata pod względem PKB.

Źródła: fabbaloo.com, 3ders.org, 3dvix.com

Udostępnij.

O autorze

Karol Krawczyński

W branży druku 3D działający od 2013 roku. Jego przygoda zaczęła się od FDM, a następnie rozwinęła w stronę profesjonalnych i przemysłowych rozwiązań z firmą Solveere. Autor blisko setki artykułów na CD3D, prowadził dział Rynki Finansowe w Gazecie Finansowej oraz magazyn Business Coaching. Pasjonuje się szermierką i fantastyką - obiema w szerokim ujęciu.

Rozmowa
z Cedrykiem
?