Autodesk nawiązuje współpracę z Mattel w celu stworzenia aplikacji do projektowania zabawek i drukowania ich na drukarkach 3D

0

Autodesk bez dwóch zdań wykorzystuje swoją dominującą pozycję w branży nowych technologii – a w jego przypadku oprogramowania do projektowania przestrzennego, aby sukcesywnie poszerzać swój zasięg wpływów i popularyzować swoje produkty na jak najszerszych polach. Firma właśnie nawiązała współpracę z jednym z największych producentów zabawek na świecie – Mattelem, w ramach której stworzy aplikacje, umożliwiające projektowanie i personalizowanie zabawek, a następnie drukowanie ich na drukarkach 3D. Aplikacje będą oparte o nowo tworzone środowisko pracy Autodesku – platformę Spark.

Mattel to właściciel niezliczonej ilości znanych na całym świecie marek zabawek, jak Fisher-Price, Barbie, czy Matchbox. Firma niedawno nawiązała współpracę z Google w zakresie wdrażania View-Master, gadżetu operującego w świecie wirtualnej rzeczywistości wspieranego przez  Google’s Cardboard. Współpraca z Autodeskiem to kolejny etap wychodzenia naprzeciw nowym technologiom i implementowaniu ich do szerokiej oferty zabawek i związanych z nimi rozwiązań.  Mattel zamierza być liderem we wdrażaniu nowych technologii w tym segmencie, a druk 3D jest niejako naturalnym wyborem dla firmy – tym bardziej, że sama od wielu lat wykorzystuje go w projektowaniu nowych produktów.

Autodesk z kolei kontynuuje swoją strategię edukowania dzieci w zakresie druku 3D, dzięki czemu liczy, iż w przyszłości będą one naturalnymi odbiorcami ich „dorosłych” produktów i usług. Za pomocą nowych aplikacji, dzieci będą uczyć się projektowania przestrzennego i podstaw obsługi drukarek 3D w najlepszy możliwy dla nich sposób – przez zabawę. Nowe aplikacje mają pojawić się w drugiej połowie 2015 roku, razem z premierą nowej, dedykowanej platformy pośrednictwa usług druku 3D (co samo w sobie jest niezwykle interesujące…?).

Źródło: www.venturebeat.com
Grafika: Foter / CC BY-SA

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.