Nasz rodzimy reseller cenionego amerykańskiego MakerBota przejmuje stery w Europie środkowo-wschodniej: został jedynym Autoryzowanym Centrum Serwisowym MakerBota w regionie, a także jednym z 8 w Europie. Do tego od stycznia tego roku CadXpert może pochwalić się insygniami MakerBot Authorized Reseller Gold. 

MakerBot_Authorized_Gold

Jest to bardzo dobra wiadomość dla każdego posiadacza urządzeń MakerBot w Polsce jak i w całym naszym regionie, a także oczywiście dla samej firmy CadXpert. Jej awans to także prestiżowe wydarzenie dla polskiego rynku druku 3D – obok Hiszpani, Niemiec czy Francji, teraz także Polska może poszczycić się posiadaniem w swoich granicach Autoryzowanego Centrum Serwisowego MakerBot. Jest to o tyle istotne, że pomimo rosnącej konkurencji na rynku drukarek 3D, problemów firmy z Brooklynu z drukarkami Piątej generacji w 2014 roku oraz stopniowemu wyrównywaniu się jakości samych urządzeń, MakerBot nadal pozostaje jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w branży, a także liderów sprzedaży drukarek 3D. Ponadto jako jedyny oprócz drukarki oferuje całe „środowisko druku 3D”, które mimo iż nie jest ani rewolucyjne, ani niewiarygodnie sprawne czy bezbłędne (perfekcjoniści powiedzieliby, że pozostawia wiele do życzenia), nadal pozostaje jedynym tak kompleksowym i ułatwiającym pracę drukarzom rozwiązaniem na rynku.

Authorizes ServiceCenter

Co tak naprawdę oznacza posiadanie tego tytułu? Przede wszystkim gwarancja jakości obsługi, usług i oryginalnych komponentów. Aspekty te są szczególnie istotne, kiedy mówimy o zamkniętym systemie produktu (MakerBot, Apple), gdzie jakość produktu i komponentów jest kluczowa i ściśle kontrolowana przez Twórcę. W konsekwencji rośnie znaczenie Polski na mapie druku 3D, cieszy fakt, że to właśnie  Polska stała się centrum obsługi środkowo-wschodniej Europy MakerBota, a także klienci z regionu są pewni jakości świadczonych im usług.

Jest to dla nas niewątpliwy sukces, prestiż i wyróżnienie, ponieważ zostaliśmy jednym z 8 autoryzowanych centrów serwisowych MakerBot w Europie i jednocześnie jednym z czołowych resellerów (Gold Partner).

Proces autoryzacji polegał na wytypowaniu przez MakerBot kilku resellerów w Europie do statusu Authorized Service Center i następnie przejście właściwych szkoleń, egzaminów i certyfikacji oraz osobistego audytu przedstawicieli MakerBot w naszej siedzibie w Krakowie. Co ważne: nie jesteśmy serwisem tylko na Polskę, ale na całą Europę Środkowo-Wschodnią

Maciej Dukat, Dyrektor Handlowy CadXpert

MakerBot na swojej stronie, jako zalety dla klientów utworzenia regionalnych centrów serwisowych, podaje możliwość załatwienia swojej sprawy z „native speakerem” oraz mniejszą awaryjność urządzeń dzięki szybszej reakcji serwisu, czasu dostawy i jakości obsługi oraz komponentów. Choć szeroki zasięg obsługi serwisowej obejmujący całą Europę Środkową oraz Wschodnią jest miłym akcentem narodowym dla naszego kraju, nie wiem jakie przełożenie ma ten fakt na „szybszą reakcję i czas dostawy”. Nie mniej jednak CadXpert pozostaje jedynym Autoryzowanym Centrum Serwisowym MakerBota w regionie, choć nie oznacza to, że obsługuje wszystkie jego kraje w formule native speakerów – obowiązujący jest w tym przypadku język angielski.

Bardzo zależało nam, aby wysoką jakość oferowanych urządzeń łączyć ściśle z wysoką jakością obsługi, na co składają się wdrożenia, profesjonalne szkolenia użytkowników oraz serwis i wsparcie posprzedażne (w ramach gwarancji i okresie pogwarancyjnym). Dzięki oficjalnemu statusowi Authorized Service Center oraz Gold Partner nasi Klienci mają pewność, że otrzymują sprzęt z pewnego i autoryzowanego źródła. Nasi inżynierowie dysponują profesjonalną, niezbędną wiedzą na temat oferowanych produktów i gwarantują błyskawiczną odpowiedź-reakcję na każde pytanie czy też problem Klienta.

Maciej Dukat, Dyrektor Handlowy CadXpert

DSC_0011

Maciej Dukat (z lewej), Piotr Gurga (z prawej)

Wydarzenie to jest dobra okazją do przybliżenie historii resellera MakerBota z Krakowa (krótkiej, jak większości firm zajmujących się drukiem 3D w Polsce). W tym celu prezentuję krótki wywiad z założycielami firmy, Maciejem Dukatem oraz Piotrem Gurgą.

Karol Krawczyński: Opowiedzcie jak zaczęła się Wasza przygoda z drukiem 3D.

Piotr Gurga: Maciek i ja specjalizowaliśmy się w dystrybucji oprogramowania 3D CAD/CAM/CAE. Byliśmy w tym biznesie kilka lat (i w pewnej części nadal jesteśmy). Zdarzało się, że klienci pytali nas o technologię druku i skanowania 3D, więc postanowiliśmy odpowiedzieć na ich potrzeby.

KK: Dlaczego akurat MakerBot?

Piotr Gurga: Po pierwsze nie planowaliśmy zostać dystrybutorem drukarek 3D!! Chcieliśmy kupić kilka maszyn dla siebie, aby świadczyć usługi. Wybór padł na MakerBot, gdyż uważaliśmy, że to najlepszy sprzęt w swojej klasie. I tu okazało się, że w Polsce nie ma autoryzowanego resellera MakerBot, od którego moglibyśmy zakupić sprzęt! Tak rozpoczęły się nasze kilkumiesięczne rozmowy z MakerBot zakończone sukcesem.

KK: Wiele polskich firm zajmujących się drukiem 3D zaczynało lub kończyło w garażu, bądź czyimś domu. Jak było u Was?

Maciej Dukat: Pierwsze sprowadzone drukarki przechowywaliśmy w wynajętym pokoju jednego z krakowskich mieszkań <śmiech>. Obecnie posiadamy w Krakowie duże biuro, showroom, magazyn, strefę serwisową oraz sale szkoleniowe dla naszych Klientów. W przeciągu miesiąca planujemy przeprowadzkę do nowych pomieszczeń o jeszcze większej powierzchni. Cały czas zatrudniamy też nowe osoby i włączamy do oferty nowe produkty jak np. profesjonalna drukarka proszkowa Blueprinter.

KK: Pierwsza myśl, która się nasuwa myśląc o sprzedaży najdroższych drukarek 3D  na rynku, w kraju, gdzie króluje Biedronka, nie jest zbyt optymistyczna. Tymczasem zwiększacie zatrudnienie i siedzibę. Jak to jest z Polskim rynkiem druku 3D?

Maciej Dukat: Myślę, że rynek drukarek 3D nie różni się zasadniczo od rynku innych urządzeń oraz w ogóle dóbr oferowanych w naszym kraju. Podobnie, jak ma to miejsce w innych branżach, na rynku oferowane są produkty i usługi klasy premium. Są one bardziej innowacyjne od pozostałych, wyznaczają standardy technologiczne, ergonomiczne i użytkowe. Gwarantują też wysoki poziom satysfakcji klienta z racji ich najwyższej jakości oraz profesjonalnej dedykowanej obsługi oferowanej przez dostawcę. W naszej opinii MakerBot należy do tej klasy produktów. Dla nas jako dystrybutora stanowi to dodatkowe wyzwanie, gdyż taki produkt oczywiście trudniej sprzedać i wymaga to o wiele większego zaangażowania, poświęcenia czasu klientowi i profesjonalnej wiedzy. Kupując produkt tej klasy klient przywiązuje bowiem znacznie więcej wagi do szczegółów takich jak  jakość wykonania, bezawaryjność, kultura pracy, wygoda użytkowania oraz dobry i  profesjonalny kontakt z dostawcą. Dla nas dobre relacje z klientami stanowią największą satysfakcję. Dodatkowo cieszy fakt, że MakerBot również docenił nasze zaangażowanie i uczynił z nas wiodącego dystrybutora w tej części Europy.

KK: Dzięki za wywiad.

Źródło: www.CadXpert.com.pl, własne

Zdjęcia: www.CadXpert.com.pl, www.MakerBot.com

Informacje Prasowe
Centrum Druku 3D - największy portal poświęcony technologiom przyrostowym w Polsce. Funkcjonujemy od stycznia 2013 r.

Comments are closed.

You may also like

More in Informacje