Carbon pozyskuje kolejne dofinansowanie na kwotę 200 mln $ i rozpoczyna ekspansję technologii CLIP na świat

0

To będą udane Święta Bożego Narodzenia dla Carbon. Twórca innowacyjnej, superszybkiej technologii CLIP zakończył kolejną rundę finansowania, otrzymując niebagatelną kwotę 200 mln $. Wśród nowych udziałowców spółki znalazły się czołowe fundusze inwestycyjne świata, na czele z finansowanym przez Adidasa Hydra Ventures oraz GE Ventures. Wg estymacji analityków finansowych Carbon jest wyceniany aktualnie na kwotę 1,7 mld $, co czyni z firmy drugiego w branży druku 3D jednorożca 2017 roku (czyli spółkę wycenianą na min. 1 mld $). Wcześniej ten status uzyskał opisywany ostatnio wielokrotnie na łamach naszego portalu Desktop Metal.

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój sieci dystrybucyjnej na świecie, gdyż na chwilę obecną urządzenia pracują przede wszystkim w siedzibach wybranych partnerów, wśród których można wymienić Forda, BMW, Adidasa, czy Johnson & Johnson. Co ciekawe, Carbon oferuje unikalny, oparty na subskrypcji model sprzedażowy, połączony z indywidualną obsługą klienta, aktualizacjami oprogramowania co sześć tygodni oraz ciągłymi programami szkoleniowymi i edukacyjnymi.

Mówiąc krótko – firma nie sprzedaje po prostu drukarki 3D i utrzymuje kontakt z klientem tylko podczas ewentualnych działań serwisowych, lecz utrzymuje z nimi bliski kontakt, co często prowadzi do stworzenia zupełnie nowych modeli biznesowych. Doskonałym przykładem jest wykorzystanie CLIP w produkcji butów sportowych Adidas Futurecraft 4D.

Dodatkowo, Carbon współpracuje ściśle z Oracle, wykorzystując jego chmurę do obsługi systemu do zarządzania produkcją, analityką wydajności i niezawodności drukarek 3D pracujących w siedzibach klientów.

Jeśli chodzi o kwestie wspomnianej dystrybucji, jeden z partnerów inwestycyjnych Carbon – pochodzący z Japonii koncern chemiczny JSR Corporation, będzie pomagał w stworzeniu sieci dystrybucyjnej regionie azjatyckim.

Technologia CLIP to jedno z największych osiągnięć i innowacji w branży addytywnej ostatnich dwóch lat. Opiera się o tradycyjny druk 3D z żywic światłoutwardzalnych, jednakże dzięki zastosowaniu specjalnych rozwiązań technologicznych, umożliwia drukowanie wyjątkowo precyzyjnych detali, pozbawionych charakterystycznych dla wydruków 3D warstw, czyniąc to w niewiarygodnym szybkim tempie. Z CLIP korzysta m.in. wspomniany Adidas, przy produkcji finalnych podeszew do butów sportowych Futurecraft 4D.

Źródło: www.3dprint.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada 15-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku.