CONTEXT publikuje wyniki sprzedaży najlepszych producentów drukarek 3D za pierwsze półrocze 2017 r.

0

Renomowana firma badawcza CONTEXT opublikowała w tym tygodniu raport prezentujący wyniki sprzedaży drukarek 3D na świecie za pierwsze półrocze 2017 r. Nie brakuje niespodzianek! Jednakże najważniejszą informacją jest to, że sprzedaż ponownie wzrosła w stosunku do roku ubiegłego, a za jej poprawą stoją ponownie urządzenia z kategorii drukarek osobistych i desktopowych. Równocześnie CONTEXT zmodyfikował nieco klasyfikację swojego badania, tworząc nową podkategorię „profesjonalne drukarki 3D” dla urządzeń sprzedawanych w przedziale cenowym 2500 – 20.000 $, które są coraz częściej kupowane przez przedsiębiorstwa produkcyjne i przemysłowe.

Całkowity wzrost sprzedaży wyniósł 38% w dużej mierze za sprawą urządzeń w klasie osobiste / desktop w cenie do 5000$, których sprzedaż wzrosła o 39%. Sprzedaż maszyn profesjonalnych / przemysłowych oferowanych w cenie powyżej 100.000 $ spadła w pierwszym półroczu br. o 6% w stosunku do roku 2016 r. Jednakże używając nowej klasyfikacji okazuje się, że sprzedaż profesjonalnych drukarek 3D (w cenie 2500 – 20.000 $) wzrosła aż o 64%, a osobistych drukarek 3D (w cenie poniżej 2500 $) wzrosła o 36%.

Liderami w kategorii profesjonalnych drukarek 3D są aktualnie Ultimaker, Formlabs, Leapfrog, MakerBot / Stratasys i Markforged. Ultimaker sprzedał w pierwszym półroczu 2017 r. 12,9 tysięcy szt. urządzeń.

Jednakże to, że dana kategoria odniosła istotny wzrost procentowy w ilości sprzedanych drukarek 3D, niekoniecznie musi oznaczać, że rzeczywiste wartości liczbowe są równie imponujące… Jeśli chodzi o całkowitą liczbę sprzedanych drukarek 3D w klasie osobiste / desktop, aż 85% (200.509 szt.) dotyczyło urządzeń do użytku domowego, w cenie poniżej 2500 $. Liderem po raz kolejny okazał się tajwański XYZPrinting z wynikiem 35,4 tysiące szt. sprzedanych urządzeń.

Dość nieoczekiwanie jego największym rywalem okazał się być chiński Monoprice, który uzyskał równie imponujący wynik, na poziomie 34,9 tysięcy szt. sprzedanych urządzeń, co stanowi chyba największą niespodziankę tego raportu. Wzrost sprzedaży w stosunku do zeszłego półrocza wyniósł aż 450%! Trzecie miejsce zajął kolejny producent pochodzący z Chin – Wanhao, z wynikiem 16 tysięcy urządzeń.

Pierwszą piątkę zamykają wspomniany Ultimaker oraz M3D – producent tanich drukarek 3D Micro. Wśród innych firm, które zanotowały duże wzrosty sprzedaży znalazły się m.in. czeski PRUSA Research i amerykańska Dagoma.

Jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży drukarek 3D w klasie osobiste / desktopowe, to niekwestionowanym liderem pozostaje Ultimaker, z wynikiem 35,1 mln $ przychodu, co stanowi blisko 20% wartości całego rynku w tym segmencie produktowym. Drugie miejsce zajął Formlabs – producent popularnych, fotopolimerowych drukarek 3D The Form 2, a trzecie MakerBot. Dopiero czwarte miejsce przypadło XYZPrinting, co jest spowodowane faktem, że firma oferuje bardzo tanie urządzenia, w średniej ważonej cenie na poziomie 410 $. Pierwszą piątkę zamyka nieoczekiwanie nieco zapomniana już w Polsce firma Leapfrog, z wynikiem 11,4 mln $.

Sprzedaż maszyn przemysłowych po raz kolejny zanotowała spadki, a to głównie za sprawą dwójki liderów tego segmentu – Stratasysa i 3D Systems. Sprzedaż maszyn EOS, GE Additive (czyli Concept Laser i Arcam), Carbon oraz HP wzrosła, z tym że w przypadku dwóch ostatnich firm trudno mówić o jakichś istotnych sukcesach, ponieważ wprowadzają one dopiero swoje produkty po raz pierwszy na rynek. Piątkę firm, które uzyskały największe przychody ze sprzedaży przemysłowych drukarek 3D tworzą:

Według CONTEXT, wartość rynku druku 3D (w co wliczone są zarówno sprzedaż drukarek 3D jak i materiałów eksploatacyjnych oraz świadczonych usług) wyniesie w 2017 r. 5,6 mld $, co będzie stanowiło wzrost o 15% w stosunku do roku ubiegłego. W roku 2021 rynek druku 3D ma być wart już 17 mld $. Wzrosty mają być napędzane przez sprzedaż drukarek 3D do metalu, których cena z roku na rok spada – a na koniec tego i przyszłego roku zapowiadane są premiery kolejnych urządzeń tego typu, które mają być jeszcze tańsze.

Źródło: www.contextworld.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

Rozmowa
z Cedrykiem
?