Druk 3D w kontekście najnowszych trendów w internecie

0

Podczas ostatniej konferencji D11 poświęconej najnowszym technologiom, Mary Meeker, partner w firmie inwestycyjnej Kleiner Perkins Caufield & Byers (KPCB), przedstawiła raport dotyczący trendów w internecie w roku 2013. W prezentacji pojawił się wątek druku 3D, jako jednej z kluczowych technologii dla rozwoju XXI wieku.

Mary Meeker

Mary Meeker
Źródło: www.kpcb.com

Meeker przez wiele lat była analitykiem na Wall Street, obecnie jest jedną z kluczowych postaci w KPCB. Jej raport przedstawia wiele ciekawych wniosków. Jej zdaniem przyszłość technologii internetowej to przede wszystkim:

  • urządzenia przenośne będące częścią naszej garderoby (zegarki, okulary etc.)
  • kody QR
  • smartfony obsługiwane głosowo
  • poszerzona rzeczywistość (augmented reality).

Meeker zwraca uwagę na fakt, iż praktycznie każda aktywność wykonywana przez człowieka przechodzi aktualnie zmianom: począwszy od sposobów komunikacji (telefonia i internet), poprzez sposoby płatności, dokonywanie zakupów czy produkowania rzeczy. W tym ostatnim aspekcie podaje MakerBota, jako przykład nowych trendów w branży produkcyjnej. W dawnych czasach, produkcja polegała tylko i wyłącznie na masowej produkcji standardowych produktów. Obecnie zmierza to w kierunku większej personalizacji  i dostosowywania do indywidualnych potrzeb konsumenta. Urzeczywistnić to mogą właśnie druakarki 3D.

Prezentacja Mary Meeker:

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.