Drukarki 3DGence w najnowszej reklamie Volkswagena

4

3DGence nie przestaje zadziwiać, podnosząc sukcesywnie poprzeczkę wśród rodzimych producentów drukarek 3D. Choć w dalszym ciągu firmie daleko chociażby do Olsztyńskiego Zortraxa, sukcesywnie nadrabia dzielący ich dystans. Ostatnim dokonaniem 3DGence jest niezwykle prestiżowy udział jego drukarek 3D w reklamie telewizyjnej… VW Passata! Jest to wydarzenie bez precedensu jeśli chodzi o rodzimą branżę druku 3D i pierwszy przypadek, aby drukarka 3D polskiego producenta stała się elementem reklamy tak dużego, międzynarodowego koncernu.

3DGence jest związana z przemysłem automotive od początku swojej działalności, a ich urządzenia są używane między innymi przez koncern General Motors. Kilka tygodni temu, do firmy 3DGence zgłosiło się współpracujące z Volkswagenem studio reklamowe Timecode Production House. Po zapoznaniu się z wyglądem i działaniem ich drukarek 3D, postanowiło użyć je w spocie reklamowym. 3DGence przygotowało odpowiednie wydruki – modele samochodów i ich części, które były potem wykorzystane w finałowym materiale. Jednakże to industrialny i nowoczesny kształt modelu 3DGence ONE jest najbardziej widoczny w reklamie.

Bohaterem spotu jest projektant samochodów, który opowiada o tym, jak innowacje – w tym wypadku technologia druku 3D, wpływają na proces twórczy – “druk 3D to technologia przyszłości. Umożliwia stworzenie narzędzi, które pozwolą nam na oszczędność czasu i materiałów. To innowacja, która sprawia, że nasze życie staje się lepsze i łatwiejsze”. Można śmiało powiedzieć, że oprócz zachęcenia nas do kupienia nowego Passata, reklama propaguje również druk 3D.

Film został zrealizowany w Warszawie i zajął dwa dni zdjęciowe. Ekipa musiała budzić się wcześnie rano, by uchwycić idealnie pasujące do klipu światło wschodzącego słońca. Wyreżyserowała go Marysia Zbąska, która była jednocześnie operatorem kamery.

3DGence spot

3DGence przeciera zatem zupełnie nowe szlaki jeśli chodzi o obecność polskich drukarek 3D w świecie reklamy, dołączając równocześnie do elitarnego grona producentów tych urządzeń jak MakerBot czy Cubify, które pojawiły się w materiałach promocyjnych dużych marek o globalnym zasięgu.

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

  • Anna Głubik

    Cóż, das Auto mnie nie ujęło, ale drukarka Gence wygląd ma!

    • A mnie – choć drukarka 3D też się bardzo podoba, jednak wolałbym pojeździć tym autem 🙂

    • No cóż, jako że uwielbiam VW Passaty 😉 to mogłabym mieć takie autko i tą drukarkę, a w dodatku mieszkać w tak dobrze zaprojektowanym wnętrzu

  • [email protected]

    Warto zauwazyć, że twórcy video osadzili akcję w budynku Wolf Marszalkowska autorstwa Kuryłowicz & Associates – dla niewtajemniczoneych to fakt bez znaczenia. Ale ciekawym przekazem jest to powiązanie bardzo udanej i niebanalnej estetyki urzadzenia z przestrzenią o też niepokornej, drapieżnej estetyce (trochę jak dusza jej znanego autora).
    … (Choć akurat w przypadku tego budynku bez przedarcia się przez zewnętrze i rzetelnego zwiedznia nie ma szans dostrzec jego wyjątkowości – niestety).

    ..Brawo reżyser!