Facebook umożliwia bezpośrednie osadzanie modeli 3D ze Sketchfaba

0

Sketchfab to niezwykle popularna platforma internetowa do prezentacji modeli 3D, oparta o HTML5. Jej unikalność polega na tym, iż modele są w pełni interaktywne, tzn. można je dowolnie obracać i przybliżać, jak również w bardzo prosty sposób osadzać na stronach internetowych na tej samej zasadzie co np. filmy z YouTube. Projektów nie można pobierać – za pomocą Sketchfaba można je jedynie prezentować, czyniąc z niego jedyne w swoim rodzaju repozytorium własnych modeli 3D. Od wczoraj (27.02.2015) modele ze Sketchfaba można również umieszczać bezpośrednio na Facebooku. To bardzo duży sukces dla start-upu, który powstał zaledwie trzy lata temu!

Sketchfab to jeden z najszybciej rozwijających się serwisów internetowych wspierających modelowanie 3D na świecie. Gdy w kwietniu zeszłego roku opisywałem go po raz pierwszy, jego repozytorium liczyło ok. 100.000 modeli – dziś jest ich ponad dwa razy więcej. Platforma obsługuje 28 różnych rodzajów plików, które są wyświetlane w pełnym wymiarze 360º, za pomocą silnika opartego o HTML5. Dodatkowo posiada szereg funkcji społecznościowych i możliwość prostego osadzania na innych strona www.

Sketchfab

Jakiś czas temu twórcy Sketchfaba zgłosili się do Facebooka z prośbą o wsparcie ich silnika, w celu umożliwienia łatwego osadzania projektów na timelinie danego użytkownika. Od wczoraj jest już to możliwe. W tej chwili wystarczy w treści tworzonego posta wkleić link do danego modelu, a Facebook automatycznie wyświetli w pełni interaktywny model 3D.

Sukces firmy jest o tyle duży, iż jedną z niewielu, którym Facebook umożliwił osadzanie dużych obiektów opartych o HTML5 na swojej platformie. Równocześnie, jest to pierwszy interaktywny format, jaki pojawił się na Facebookowym timline. Sketchfab otrzymał tym samym olbrzymie narzędzie marketingowe, co bez wątpienia w jeszcze większym stopniu wpłynie na dynamikę jego wzrostu.

Źródło: www.3dprint.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

Rozmowa
z Cedrykiem
?