Od kiedy HP ogłosiło swoje wejście do branży druku 3D (ze zmiennymi kolejami losu…), inni liderzy powiązani z drukiem i obrazowaniem nie chcą pozostać w tyle. Firma Canon zaczęła już sprzedawać drukarki 3D Systems, Ricoh produkować i sprzedawać je pod własną marką, a Kodak rozpoczął współpracę z firmą Carbon nad tworzeniem materiałów do druku 3D. Firma Fujifilm zdecydowała się jednak na całkiem odmienne wejście do branży. Nie skupi się na produkcji drukarek 3D, ani nawet na materiałach do druku 3D, lecz na technicznym wsparciu usług druku 3D.

Fujifilm zdecydowało się na poszerzenie oferty z popularnego 2D do trzeciego wymiaru, zakładając że ich klienci będą potrzebowali wsparcia technicznego, powiązanego z technologią druku 3D.  Byłaby to szeroka gama usług, zaczynając od instalacji nowego urządzenia, poprzez jego konserwację, po szkolenia pracownicze, jak korzystać z drukarek 3D.

Na stronie producenta można przeczytać oświadczenie:

Nasi technicy mają istotne doświadczenie i wiedzę z zakresu mechaniki oraz metod używanych do kontrolowania procesu druku, w tym jak kontrolować urządzenia pracujące na osiach x, y, z, takie jak drukarki 3D. W pełni rozumiemy, jak ważny jest druk 3D dla wielu organizacji, dlatego chcielibyśmy zapewnić szkolenia z obsługi drukarek 3D w różnych branżach.

Głównym celem firmy Fujifilm jest pomoc klientom, by wykorzystali wszystkie funkcje drukarek 3D. Zamierzają zacząć od rozwoju sieci zajmującej się doradztwem w Ameryce Północnej. Fujifilm Service posiada dwa centra dystrybucyjne, trzy magazyny napraw, cztery help deski oraz 500 lokalnych techników. Firma ma w planach oferowanie swoim klientom:

  • pomoc w rozpoczęciu pracy z drukarką 3D oraz testy sprzętowe,
  • szkolenia dla użytkowników,
  • techniczne wsparcie telefoniczne,
  • naprawę „na miejscu„,
  • serwis urządzeń,
  • magazyn serwisowy,
  • rutynową kalibrację i testy jakości,
  • planową konserwację,
  • części zamienne.

Według Fujifilm usługi te mogą być przeznaczone dla licznych branży powiązanych z tą technologią, w tym używających oprogramowania do modelowania 3D i CAD, konserwacją komputerów, systemów elektroniczno-mechanicznych, naprawą elektroniki i innych. Firma deklaruję naprawę każdego rodzaju drukarki 3D, od prostych, niskobudżetowych modeli używanych w szkołach, po te bardzo zaawansowane używane w przemyśle.

Koncepcja brzmi oryginalnie i różni się znacznie od oferty firm, które spróbowały zadebiutować w branży druku 3D. Z niecierpliwością oczekuję na pierwsze efekty.

Źródło: http://3dprintingindustry.com/

Paulina Winczewska
Germanistka, pasjonatka nawet najdziwniejszych i najtrudniejszych języków obcych oraz podróży i eksperymentów kulinarnych. Tłumaczka, która nie boi się nowych technologii i gadżetów. Wolny czas spędza zazwyczaj na pływalni.

    Comments are closed.

    You may also like

    More in News