Gartner przewiduje kolejne wzrosty sprzedaży drukarek 3D. W 2019 r. ma sprzedawać się aż 5,6 mln sztuk rocznie!

0

Gartner – jedna z największych firm analitycznych na świecie, od kilku lat poświęca sporo czasu na analizę sytuacji rynkowej w branży druku 3D. Raporty firmy w tym zakresie są bez dwóch zdań jednym z głównych powodów, dla których tak wiele osób i firm decyduje się na wejście w ten segment, ponieważ predykcje w nich publikowane są pełne optymizmu na przyszłość. W najnowszym raporcie Gartner prognozuje kolejny wzrost sprzedaży drukarek 3D, który jego zdaniem ma w przyszłym roku osiągnąć poziom blisko 0,5 mln sprzedanych urządzeń na całym świecie!

Według najnowszych wyliczeń, w bieżącym roku ma się sprzedać 244.533 drukarki 3D, a w 2016 roku ta liczba ma wzrosnąć do 496.475 szt. Co więcej, w 2019 roku ta liczba ma osiągnąć obłędny z dzisiejszego punktu widzenia poziom 5.6 mln sztuk drukarek 3D w ciągu roku. Skąd tak fantastyczne prognozy?

Wg Pete`a Basiliere – wiceprezesa Gartnera ds. badań ma to ścisły związek z gwałtownym wzrostem jakości i wydajności drukarek 3D oraz sukcesywnie spadających cen. Co więcej, te zmiany są obserwowane zarówno na rynku profesjonalnym jak i konsumenckim. Z każdym roku zainteresowanie technologią druku 3D rośnie, a wraz z nią zapotrzebowanie na urządzenia drukujące.

Największy wzrost notowany jest wśród drukarek 3D drukujących w technologii FDM, co ma stanowić aż 95% sprzedanych drukarek 3D w bieżącym roku. W 2019 roku ten udział ma jeszcze bardziej wzrosnąć i wynieść ok. 97,5% wszystkich sprzedanych urządzeń. Kolejna ciekawa – choć dość oczywista informacja to, duży wzrost w segmencie urządzeń kosztujących mniej niż 1000$ oraz 1000$ – 2500$. Aktualnie wzrost sprzedaży tych urządzeń wynosi 25,5%, a w 2019 roku ma wynieść 40,7%.

Gartner przewiduje duży wzrost sprzedaży wśród użytkowników indywidualnych, jednakże największy wzrost ma nastąpić wśród szkół i uczelni wyższych.

Źródło: www.3ders.org

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.