Ilość sprzedanych drukarek 3D do metalu w III kwartale 2015 wzrosła aż o 51% w stosunku do roku ubiegłego

0

Chociaż druk 3D z metalu jest bez dwóch zdań najdroższą i najtrudniejszą do okiełznania technologią przyrostową, dynamika wzrostu jej popularności bije na głowę pozostałe. Takie branże jak lotnicza, motoryzacyjna, przemysłowa czy medyczna, odkrywają z każdym rokiem szerokie możliwości jakie daje drukowanie 3D z metalu inwestując środki bądź to we własne drukarki 3D, bądź zlecają wydruki profesjonalnym firmom usługowym. Jak oszacowała to firma badawcza CONTEXT, w III kwartale bieżącego roku sprzedaż drukarek 3D do metalu wzrosła aż o 51% w stosunku do tego co zostało sprzedane w analogicznym okresie w zeszłym roku, z kolei wartość sprzedaży wzrosła o 45%.

Wg CONTEXT, w III kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 2743 szt. profesjonalnych drukarek 3D o przeznaczeniu przemysłowym lub medycznym. Tylko 7% z nich (192 szt.) stanowiły drukarki 3D do metalu. Z drugiej jednak strony, te 7% wygenerowało aż 31% dochodu, co stanowi wzrost o 22% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Liderami rynku drukarek 3D do metalu są EOS, Concept Laser, 3D Systems, Optomec i SLM Solutions. Każda z tych firm zanotowała wzrost sprzedaży w tym segmencie urządzeń.

Jeśli chodzi o całkowitą ilość sprzedanych profesjonalnych drukarek 3D, to 44% z nich trafia do Ameryki Północnej, która jest liderem pod tym względem. Jednakże jeśli chodzi o drukarki 3D drukujące z metalu, to palmę pierwszeństwa dzierżą tu kraje Europy Zachodniej – a w szczególności Niemcy. W III kwartale 2015 roku do Europy Zachodniej trafiło aż 56% wszystkich sprzedanych drukarek 3D do metalu. W dużej mierze odbyło się to za sprawą niemieckich koncernów motoryzacyjnych oraz… Materialise, które uruchomiło w tym roku w Bremie, w Niemczech dużą fabrykę specjalizującą się w technologii DMLS.

Jak zatem widać, zainteresowanie drukiem 3D nie słabnie, lecz równocześnie zmianie ulega spektrum zainteresowań największych graczy na rynku. Coraz więcej firm patrzy bardziej przychylnym okiem na drogie systemy drukujące i nie waha się wydawać na ten cel poważnych pieniędzy.

Źródło: www.3ders.org
Grafika: [1]

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

Rozmowa
z Cedrykiem
?