YouTube 3D – [email protected]

0

Kinect @ Home, to projekt badawczy, który rozpoczęto w sierpniu 2012 r. przez naukowców robotyki w CAS Royal Institute of Technology w Szwecji. W ramach projektu proszono ludzi na świecie do skanowania rzeczy wokół nich z kamerą Kinect Microsoft i przesłanie skanów do bazy Kinect @ Home. Użytkownicy mogą wstawić, pobrać i osadzić model 3D do wykorzystania w druku.

O [email protected] było głośo w mediach, a zespół zaczął otrzymywać telefony i e-maile z pytaniem, czy byli zainteresowani sprzedażą firmy lub usługi.

Pod koniec 2012 [email protected] postanowiła rozpocząć projekt Volumental. Volumental ma stać się „Youtube 3D”, użytkownicy mogą współdzielić lub umieścić model 3D na dowolnej stronie internetowej, tak jak nagrania wideo. „Wszystko, czego potrzebujesz to kamera z głębią – Volumental działa bezpośrednio w przeglądarce, wystarczy po prostu poruszać kamerą wokół obiektu lub pomieszczenia podczas nagrywania, a Volumental zadba o resztę.” podaje Volumental.

Volumental jest kontynuacją projektu badawczego, ale skupia się na wyborze rynku biznesowego dla zastosowania tej technologii. Podjęli współpracę z OpenNI, standardem oprogramowania do sensorów 3D.

Obecnie Volumental pracuje z kilkoma firmami druku 3D aby zrobić appkę „skanowanie do druku”, która pozwoli użytkownikom na automatyczne skanowanie obiektów, optymalizację modeli 3D, a następnie wydrukowanie ich za pomocą drukarki 3D. Wersja beta appki „skanowanie do drukarki” ma być uruchomiona w ciągu dwóch miesięcy.

Udostępnij.

O autorze

Marcin Kwapisz

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w biznesie w zakresie sprzedaży. Oprócz tego prowadzi szkolenia informatyczne i zajmuje się profesjonalną fotografią cyfrową.

Rozmowa
z Cedrykiem
?