Kodak zwiększa swoje zaangażowanie w sektorze druku 3D

0

W zeszłym tygodniu Eastman Kodak – jeden z największych koncernów na świecie zajmujących się produkcją sprzętu fotograficznego i filmowego, ogłosił swoje wyniki finansowe za II kwartał 2016 r. Firma osiągnęła przychody na poziomie 397 mln $, co stanowiło spadek aż o 9% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Jednakże to co zwróciło nasze zainteresowanie, to wzrost przychodów w sektorze druku 3D, który sukcesywnie zaczyna odgrywać coraz większą rolę w działalności Kodaka.

Początki istnienia Kodaka sięgają roku 1881, gdy firma nosiła nazwę Eastman Dry Plate Company i tworzyła fundamenty rynku fotograficznego na świecie. Słowo Kodak powstało w roku 1888, jako nazwa dla aparatu fotograficznego. Jego popularność była tak wielka, że z czasem Eastman Dry Plate zdecydowało zmienić nazwę również na Kodaka. Firma wprowadziła na rynek wiele podstawowych technologii fotograficznych, jak również pierwszy aparat fotograficzny dla amatorów. W ciągu 100 lat istnienia, stała się jedną z najbardziej znanych marek na świecie.

Niestety początek XXI wieku upłynął pod znakiem poważnych problemów ekonomicznych, które doprowadziły Kodaka na krawędź bankructwa. W 2012 r. koncern złożył wniosek o ochronę przed upadłością, zamierzając przeprowadzić gruntowną restrukturyzację. Proces ten zakończył się powodzeniem, a firma próbuje powrócić do dawnej świetności poszukując nowej drogi rozwoju. Być może jedną z nich okaże się segment druku 3D?

Za segment technologii przyrostowych w Kodaku odpowiada Micro 3D Printing and Packaging Division (MPPD). W II kwartale bieżącego roku oddział przyniósł 35 mln $ przychodu, o 2 mln $ więcej niż w roku ubiegłym. Główny obszar działalności w tym obszarze to produkcja fotopolimerów wykorzystywanych w druku 3D. W marcu br. Kodak nawiązał np. współpracę Carbon – twórcą technologii CLIP, gdzie opracowuje nowe rodzaje materiałów eksploatacyjnych. Poza tym MPPD zajmuje się np. produkcją miedzianych czujników dotykowych.

Źródło: www.businesswire.com / www.wikipedia.org

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.