Kulisy powstania sukni Dity Von Teese

0

To zdjęcie zna każdy, kto interesuje się drukiem 3D dłużej niż trzy miesiące. Jestem pewien, że wiele osób dzięki niemu zaczęło w ogóle przygodę z tą technologią! Słynna kreacja Dity Von Teese, zaprojektowana przez Michaela Schmidta, wymodelowana przez Francisa Bitonti a wydrukowana z nylony przez SHAPEWAYS stała się jednym z symboli druku 3D i jednym z przełomowych dokonań na drodze przebijania się tej technologii do mainstreamu. To dzięki tej sukni możliwe było stworzenie równie głośnej kreacji dla Lady Gagi pod koniec zeszłego roku, jak również popularyzacji druku 3D w świecie mody. Czy wiecie jednak jak powstawała ta suknia? Oraz ile – i dlaczego tak dużo, kosztowała…?

Suknia miała swoją premierę 4 marca 2013 roku, na pokazie który miał miejsce w Ace Hotel w USA. Składała się z 17 drukowanych niezależnie elementów, 3000 połączeń i ponad 13 000 kryształów Swarovskiego. Gdyby tego było mało, w jej wnętrzu znajdowała się modelka o boskich kształtach – ex żona Marilyna Mansona, zjawiskowa Dita Von Teese.

Źródło: www.3ders.org

Źródło: www.3ders.org

Elementy drukowane zostały wykonane w technologii SLS przez SHAPEWAYS. Materiałem był nylon, z którego utworzono misternie utkaną sieć, pokrywającą ciało Dity.

Źródło: www.3ders.org

Źródło: www.3ders.org

Druk wszystkich elementów trwał przeszło 400 godzin (ponad 16 dni!), ich projektowanie zajęło co najmniej drugie tyle. Łączny koszt wyprodukowania sukni wyniósł ponad 100 000 $.

Źródło: www.3ders.org

Źródło: www.3ders.org

Generalnie trudno uznać technologię druku 3D za coś co zrewolucjonizuje w przyszłości produkcję ubrań, z pewnością nie powinniśmy spodziewać się nawału drukowanych bluzek, sukni, spodni czy nawet butów (nawet jeśli są tacy co twierdzą inaczej). Niemniej jednak w przypadku  tego typu koncepcyjnych kreacji, może mieć on jak najbardziej użyteczne zastosowanie.

Źródło: www.3ders.org

Źródło: www.3ders.org

Źródło: www.3ders.org

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

Rozmowa
z Cedrykiem
?