Lenovo wspólnie z Google tworzą telefon z funkcją skanera 3D

0

Na zakończonych niedawno targach CES 2016 w Las Vegas, Google wraz z producentem komputerów Lenovo zaprezentowali plany na nowy smartfon z funkcją zaawansowanego skanowania 3D oraz możliwością przechwytywania obrazu w 3D. Będzie to pierwsze urządzenie mobilne wykorzystujące technologię związaną z rzeczywistością rozszerzoną znaną też pod nazwą Project Tango.

Pomimo, że firma Google pierwszy raz zapowiedziała urządzenie wykorzystujące tę technologię w smartfonach dokładnie rok temu, to aż do tej pory nie podano na ten temat żadnych szczegółów. Teraz wiadomo już, że urządzenie powstanie dzięki współpracy z firmą Lenovo, która to niedawno weszła w rynek drukarek 3D oraz zaprezentowała swój nowy, modułowy tablet ThinkPad X1, który oprócz funkcji projektora, posiada również funkcję skanowania.

Z przedstawionych na targach informacji wynika, że nowy smartfon z zaimplementowaną technologią Project Tango będzie miał przekątną ekranu 6,5 cala, wyposażony będzie również w procesor Qualcomm Snapdragon. Pierwotnie mierzono w ekran o przekątnej 7 cali, ale po czasie uznano, że taki rozmiar jest dla konsumentów zbyt duży do wygodnego posługiwania się urządzeniem (no cóż 6,5 cala, to też niemało jak na telefon). Podano też prawdopodobną cenę urządzenia, która będzie się kształtować w granicach 500$.

lenovo-making-google-3d-scanning-smartphone-project-tango

Smartfon będzie między innymi w stanie wykonywać zdjęcia, które następnie można przekształcić w model 3D i wydrukować na drukarce. Ciekawą funkcją jest też możliwość wykonywania pomiarów pomieszczeń i fotografowanych obiektów. Można np. wykonać pomiar dowolnego pokoju uzyskując jego model wraz z rzeczywistymi wymiarami, a następnie za pomocą np. wirtualnych mebli urządzić go, aby sprawdzić jak będzie się prezentował w nowym wystroju.

Możliwości smartfona z Project Tango znajdą też swoje zastosowanie w celach rozrywkowych. Na samych tylko tragach zaprezentowano kilka gier i projektów, pozwalających na interakcję postaci wirtualnych z rzeczywistymi obiektami, uchwyconymi za pomocą kamery 3D. W celu pozyskania większej liczby gier i pomysłów na zastosowanie tej technologii, Google uruchomiło specjalny inkubator, aby zachęcić deweloperów do kreatywnego tworzenia aplikacji, które mogą, w przyszłości, zostać preinstalowane na smartfonach, kiedy te tylko trafią do sprzedaży.

Pewnie za kilka lat technologia ta będzie standardem w każdym, nowym smartfonie. Znam osoby, które kilka, kilkanaście lat temu „pukały” się w głowę na informację o telefonach z aparatami fotograficznymi, a teraz sami nie mogą się bez nich obejść.

Źródło: www.3ders.org

Udostępnij.

O autorze

Łukasz Długosz

Łukasz Długosz – Pasjonat druku 3D, nowych technologii oraz gier komputerowych. Właściciel sklepu z filamentami i drukarkami 3D – filaments4U.com.