Mapa świata Legend of Zelda wydrukowana w technologii druku 3D i zaprojektowana… w Minecrafcie

0

Legend of Zelda to jedyna w swoim rodzaju gra, o której słyszał prawie każdy, ale mało kto miał okazję w nią kiedykolwiek zagrać. W sumie nie powinno to dziwić, gdyż pierwsza – kultowa wersja gry powstała w 1986 r. i była dostępna wyłącznie na konsolach Nintendo. Legend of Zelda to absolutny klasyk, który zainspirował na przestrzeni ostatnich 30 lat rzesze deweloperów do tworzenia własnych gier inspirowanych światem, bądź mechaniką gry. Mając świadomość tego wszystkiego, nie powinno dziwić, że Zelda ma wciąż grono oddanych fanów, którzy są skłonni do niebywałych poświęceń, aby tworzyć wyjątkowe rzeczy utrzymane w klimacie gry i zdobywać w ten sposób respekt społeczności.

Dawno, dawno temu, w połowie maja 2015 r., opisywałem projekt start-upu Hyrule Foundry, który stworzył komplet broni występujących w Legend of Zelda i oferował ich wydruki 3D z poziomu serwisu Shapeways. Mimo że twórcy spędzili bez wątpienia sporo czasu na stworzenie 32 detali, efekty ich pracy bledną wobec tego, co stworzył niedawno inny pasjonat gry – trójwymiarową, wydrukowaną w 3D i ręcznie malowaną mapę całego świata! O ile sam wydruk 3D jak i jego wykończenie robią wrażenie, to najbardziej niesamowitym w całym projekcie jest sposób, w jaki on powstał. Nie użyto do tego Solidworksa, Autodesk Fusion, Blendera, czy jakiegokolwiek innego programu do tworzenia modeli 3D. Mapa powstała… w Minecrafcie…

Minecraft to kolejny fenomen ze świata gier, którego nikomu za bardzo nie trzeba przedstawiać. Olbrzymia platforma umożliwiająca tworzenie własnych światów, jest wykorzystywana przez graczy także do budowania wszelkiego rodzaju budynków, pomników czy postumentów. Co ciekawe, od kilku lat silnik Minecrafta jest wyposażony w „drukarkę 3D” umożliwiającą eksport stworzonych budowli do formatu STL lub OBJ i wydrukowania ich w rzeczywistości. Internet jest pełny zdjęć tego typu projektów.

legend-of-zelda-02

Dokładnie w taki sposób powstała mapa Legend of Zelda. Anonimowy użytkownik, udzielający się na grupie Facebookowej Trade Sell Collect Retro & New Video Games & Toys, poświęcił na ten cel aż 6 miesięcy swojego życia… Następnie całość została wyeksportowana do STL, wydrukowana w trzech częściach na drukarce 3D typu FDM i ręcznie pomalowana. Druk 3D zajął ok. 24 godzin, a malowanie ok. 6.

Po raz kolejny okazało się, że w kwestii druku 3D, najbardziej czasochłonnym i problematycznym elementem całego procesu jest projektowanie. Wykorzystanie do tego silnika Minecrafta jest równie oryginalne, co banalne i stanowi świetny przykład na to, jak w prosty sposób łączyć zabawę z edukacją.

Mapa do Legend of Zelda tworzona ręcznie przez gracza

Mapa do Legend of Zelda tworzona ręcznie przez gracza

Źródło: www.retrogamingmagazine.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.