Michelin i Five łączą siły tworząc nową spółkę produkującą drukarki 3D do metalu!

2

Ostatnie dni były dość intensywne ze względu na różne wyjazdy oraz szereg bieżących obowiązków, dlatego podajemy tego newsa z dwudniowym opóźnieniem… A JEST TO NIE BYLE JAKI NEWS! Michelin – jeden z trzech największych producentów opon na świecie wchodzi w kooperację z renomowaną firmą konstrukcyjną Five, tworząc nową spółkę joint venture, która… będzie produkować drukarki 3D drukujące z metalu. Nowo powołana organizacja otrzymała finansowanie na poziomie 28 mln$ na okres trzech lat i na początku będzie zatrudniać 30 pracowników, wywodzących się z obydwu firm.

O tym, że branża druku 3D z metalu rozwija się najbardziej dynamicznie spośród wszystkich gałęzi technologii druku 3D, pisałem już w dzisiejszym artykule, zapowiadającym przyszłoroczną premierę pierwszego magazynu poświęconego temu zagadnieniu – „3D Printing Metal„. Zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania rośnie i kolejne przedsiębiorstwa przemysłowe oraz instytuty medyczne wyrażają olbrzymie zainteresowanie wdrożeniem ich do swoich procesów produkcyjnych i badawczych. Nic zatem dziwnego, że wyniki finansowe wszystkich firm specjalizujących się w produkcji drukarek 3D do metalu oraz świadczących usługi związanych z wykorzystaniem tej technologii szybują do góry.

Michelin postanowiło dołączyć do grona firm tworzących tą branżę, zapraszając do współpracy renomowane biuro konstrukcyjne Five. Nowa spółka o charakterze joint venture będzie przez najbliższe lata prowadzić prace badawcze i rozwojowe nad nowym produktem – a jeżeli ich efekty będą satysfakcjonujące, rozpocznie jego produkcję. Firma o nazwie Fives Michelin Additive Solutions będzie miała siedzibę niedaleko siedziby głównej Michelin w Clermont-Ferrand we Francji. Obydwie firmy będą miały po 50% udziałów w nowym przedsięwzięciu.

Michelin Fives

Większość firm badawczych, na czele z Gartnerem i Wohlers przewiduje, iż lata 2018 – 2020 będą przełomowe jeśli chodzi o wzrost sprzedaży drukarek 3D oraz wartości całego rynku. Główny udział w tym wzroście mają mieć profesjonalne systemy drukujące w takich technologiach jak druk 3D z metalu (DMLS, SLM, EBM etc.) czy druk 3D ze sproszkowanych tworzyw sztucznych (SLS). Michelin zamierza dołączyć do grona beneficjentów tego trendu, stąd też trzyletni plan mający na celu opracowanie nowego urządzenia akurat na moment przewidywanego peaku zainteresowania tą technologią.

Powołanie nowej spółki ukierunkowanej na rozwijanie technologii przyrostowych pokazuje również, że największe korporacje świata upatrują w druku 3D nowe źródło przychodów i nie mają oporów przed inwestowaniem w ten obszar sporych kwot. Symptomatyczne jest jednak to, że kierunek jaki obierają ma charakter stricte profesjonalny, a segment konsumpcyjny jest póki co pozostawiany w rękach małych start-upów. Jak na razie jedynymi globalnymi firmami, które wkraczają w ten obszar są Lenovo i Dremel, ale nawet one bazują póki co na istniejących rozwiązaniach, zadowalając się wyłącznie rebrandingiem innych marek (Lenovo – da Vinci, a Dremel – Flashforge).

Druk 3D powstał jako technologia profesjonalna i w ciągu najbliższych kilku lat nie zanosi się, aby miało się to szybko zmienić…

Źródło: www.3dprint.com
Grafika: [1] [2]

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.