We wtorek, 9 kwietnia 2019 r. we Wrocławiu odbędzie się Automotive Production Support. Wśród prelegentów jacy pojawią się na wydarzeniu, będzie obecny Jacek Krzyżanowski z Omni3D, który poprowadzi warsztaty „Wytrzymałe narzędzia produkcyjne gotowe w kilka godzin – możliwości nowych materiałów do druku 3D„.

Automotive Production Support to zamknięte spotkanie branżowe specjalistów polskiego sektora motoryzacyjnego. Wydarzenie dedykowane jest wyłącznie dla osób zarządzających kluczowymi obszarami w firmach produkcyjnych sektora. Jego współorganizatorami są dostawcy technologii wspierających pracę menedżerów produkcji, utrzymania ruchu, kontroli jakości, działów technicznych. Celem spotkania jest zaprezentowanie polskiego rynku automotive, jako rynku innowacyjnego. Pokazanie zaawansowanych rozwiązań technologicznych, jako instrumentów, które znajdują się w zasięgu ręki.

We Wrocławiu powiem o stosowanych przez nas materiałach, które doskonale sprawdzają się w branży samochodowej. Nie zabraknie również informacji o prototypowaniu, produkcji narzędzi i ciekawych przykładów zrealizowanych dla naszych klientów” – mówi Jacek Krzyżanowski z Omni3D.

W trakcie nich będzie można dowiedzieć się o filamentach wykorzystywanych w druku 3D, a znajdujących zastosowanie w branży motoryzacyjnej. Mowa będzie o materiałach:

  • CF-PA-12 – filament domieszkowany włóknem węglowym. Cechuje go wyjątkowa trwałość, wysoka sztywność i wytrzymałość na zrywanie – ponad 2,5-krotnie większa niż przy ABS-42. CF-PA-12 to także niski skurcz materiału oraz wysoka odporność termiczna sięgająca 160°C.
  • ABS-42 – standardowy filament o dużej uniwersalności, cechujący się trwałością i wytrzymałością mechaniczną. To także materiał znany z łatwości w procesie obróbki. Znajduje już zastosowanie
    w produkcji nisko seryjnych elementów karoserii.
  • PC-ABS-47 – filament o podwyższonej w stosunku do ABS wytrzymałości mechanicznej temperaturowej, gwarantujący trwałość oraz stabilność wydruku 3D.
  • PA-6/66 HD – nylon o wysokiej wytrzymałości. Cechuje go twardość, elastyczność oraz sprężystość. Jest to materiał szeroko wykorzystywany w przemyśle, dzięki czemu nadaje się do produkcji elementów finalnych.

Na zakończonych niedawno targach Dni Druku 3D w Kielcach na stoisku Omni3D zaprezentowano bolid wyścigowy z elementami, które powstały w drukarce Factory 2.0. Wykorzystano w nim m.in. kolektor dolotowy i tunel do chłodnicy, który został wydrukowany z materiału CF-PA-12. Bolid doskonale sprawdził się podczas startu w Hiszpanii (Formuła Student Andora) zajmując II miejsce
w klasyfikacji spalinowej oraz zdobył nagrodę specjalną.

Informacje Prasowe
Centrum Druku 3D - największy portal poświęcony technologiom przyrostowym w Polsce. Funkcjonujemy od stycznia 2013 r.

Comments are closed.

You may also like