Podróż w czasie i przestrzeni – 3DEXPERIENCE, VR i montowanie Forda Mustanga na szczycie Empire State Building w 1964 r.

0

Dwa tygodnie temu opisywałem na łamach portalu kompleksowe środowisko pracy dla firm produkcyjnych – 3DEXPERIENCE, rozwijane przez jednego liderów rynku oprogramowania – Dassault Systèmes. W artykule wspominałem, że o ile głównymi beneficjentami platformy są firmy przemysłowe, o tyle znajduje ona z powodzeniem zastosowanie również przy projektach stricte marketingowych. Najnowszym przykładem takiego wykorzystania jest projekt Forda, który wykorzystał 3DEXPERIENCE do stworzenia niezwykłego doświadczenia opartego o VR.

Ford użył aplikacji 3DEXCITE będącą częścią platformy 3DEXPERIENCE aby przenieść zaproszonych gości na szczyt wieżowca Empire State Building, gdzie mogli zmontować kultowego Forda Mustanga. Projekt „Mustang nad Manhattanem” został zrealizowany w centrum doświadczalnym FordHub, mieszczącym się w Światowym Centrum Handlu w Nowym Jorku. Goście mogli przenieść się wirtualnie do 1964 roku, gdy Ford umieścił fizyczny model Mustanga na szczycie wieżowca Empire State Building. 3DEXCITE odwzorowywało otoczenie na najwyższym poziomie szczegółowości, interakcji i realizmu, a sam model 3D Mustanga wyświetlany był w czasie rzeczywistym, w skali 1:1 i w rozdzielczości 4K.

Aby przenieść się w czasie i przestrzeni, należało założyć hełm z wyświetlaczem (HMD), wyposażony w system HTC Vive. Najpierw prezentowany był moment umieszczenia Forda Mustanga na szczycie Empire State Building, a następnie uczestnicy eventu wspinali się na szczyt wieżowca, gdzie otrzymywali instrukcje jak ponownie złożyć samochód, który uprzednio został rozmontowany na trzy części. Było to odwzorowaniem sytuacji z 1964 r., gdy Ford rozłożył swoje auto aby przetransportować je na szczyt budynku. Po wykonaniu zadania zwiedzający mieli możliwość podziwiania wirtualnej, 360-stopniowej panoramy Manhattanu wraz z górującym nad miastem jasnożółtym Mustangiem.

Źródło: www.3ds.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.