Printify finalistą konkursu Think Big UPC

12

Printify, platforma internetowa dla branży druku 3D, została zakwalifikowana do finału II edycji konkursu Think Big organizowanego przez firmę UPC – dostawcę usług telewizji kablowej, dostępu do Internetu i usług telefonicznych. Głównym celem tego programu jest wsparcie finansowe i merytoryczne innowacyjnych inicjatyw w sektorze małych i mikro przedsiębiorstw. Zgodnie z hasłem kampanii – „We share your passion for business„, UPC poszukuje firm, które łączą pasję ze swoją działalnością, funkcjonują w przemyślany i wolny od rutyny sposób, wyznaczają trendy, kreują sposoby myślenia oraz stymulują wzrost gospodarczy. To duży sukces dla Printify, które niezależnie od tego, sukcesywnie zdobywa uznanie użytkowników na całym świecie.

Konkurs Think Big UPC składa się z trzech etapów. Na początku firmy zgłaszają swoje pomysły wraz z dokładnym opisem dotychczasowej działalności przedsiębiorstwa oraz projektem rozwoju firmy. Jury weryfikuje zgłoszenia i ocenia potencjał biznesowy projektów, a następnie wyłania trzydzieści firm do półfinału. Na tym etapie firmy tworzą trzydziestosekundowy film promocyjny, na który mogą głosować Internauci. Do finału zakwalifikowanych zostaje dziesięć firm, pięć z głosowania Internetowego i pięć dodatkowo wybranych przez jury. Tak sukces firmy komentuje Tomasz Cichowicz – pomysłodawca i właściciel Printify:

Tomasz CichowiczBardzo cieszymy się z finału tym bardziej, że zostaliśmy wyłonieni do ostatniego etapu przez jury. To że nasz projekt kolejny raz zostaje doceniony przez ekonomistów, przedsiębiorców i fundusze venture capital dodaje nam energii i potwierdza, iż zmierzamy w dobrym kierunku.

Tomasz Cichowicz Printify

Printify to jedyna polska platforma internetowa tworząca wspólną przestrzeń dla osób, którzy chcą coś wydrukować za pomocą technologii druku 3D i dla tych, którzy takie usługi oferują. Wszystko co trzeba zrobić, to wejść na serwis, załączyć plik z modelem 3D, wybrać materiał, kolor oraz złożyć zamówienie u jednego z wyszukanych dostawców. Platforma optymalizuje i automatyzuje interakcję między zleceniodawcą, a usługobiorcą. Jak opisuje to Cichowicz – „Jesteśmy jak Booking.com, tylko że dla druku 3D„.

Printify 02

Dla firm, które nie chcą konkurować na otwartej platformie, Printify ma inne rozwiązanie – możliwość wykorzystania silnika platformy do własnego użytku. Inaczej mówiąc Printify w modelu Software as a Service.

Tomasz CichowiczDzięki temu rozwiązaniu firmy nie muszą zdradzać swojej polityki cenowej czy też posiadanych zasobów. Jednocześnie unikają wydatków kapitałowych na rzecz przyjaznego modelu rozliczeń miesięcznych. W zamian dostają ciągle aktualizowany, internetowy kanał sprzedażowy, w którym mogą przygotowywać wyceny, obsługiwać zamówienia oraz utrzymywać relację z klientami. Mamy rozwiązanie dla każdej firmy z branży.

Tomasz Cichowicz Printify

Finał konkursu UPC odbędzie się 3 lutego w Warszawie. Poniżej prezentujemy film z pierwszego finału konkursu:

By zdobyć nagrodę główną w wysokości 40 000 PLN, do swojego pomysłu na rozwój biznesu przekonać trzeba będzie jury, w skład którego wchodzą:

  • Arkadiusz Bąk – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki,
  • Ramiro Lafarga Brollo – Prezes Zarządu UPC Polska,
  • Bartłomiej Gola – Partner Zarządzający SpeedUp Venture Capital Group,
  • Chris Coles – Dyrektor Zarządzający B2B w Liberty Global,
  • Patrycja Gołos – Dyrektor ds. korporacyjnych i public policy UPC Polska,
  • Grzegorz Kiszluk – redaktor naczelny magazynu Brief,
  • Olga Kozierowska – inicjatorka promocji przedsiębiorczości kobiet, twórczyni projektu Sukces Pisany Szminką,
  • Artur Kurasiński – bloger i przedsiębiorca,
  • Bożena Lublińska-Kasprzak – Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
  • Roman Młodkowski – dziennikarz biznesowy, twórca TVN CNBC,
  • Michel Pilet – Dyrektor Marketingu i Komunikacji B2B Liberty Global,
  • Andrzej Pągowski – artysta grafik,
  • Sander Vonk – Dyrektor Liberty Global Ventures,
  • Łukasz Wejchert – przedsiębiorca, założyciel firmy Dirlango,
  • Agnieszka Zawistowska – Dyrektor UPC Biznes,
  • Paweł Zielewski – redaktor i publicysta polskiej edycji magazynu Forbes, redaktor prowadzący magazynu Pierwszy Milion,
  • Dariusz Żuk – Prezes i współtwórca Polski Przedsiębiorczej.

Printify 01

Zdobywcy dwóch drugich miejsc zdobędą po 20 000 PLN. Dodatkowo, każdy ze zwycięzców weźmie udział w sesjach mentorskich 1 na 1 z ekspertami UPC Biznes oraz praktykami biznesu.

THINK BIG wspierają:

  • Patroni Honorowi: Ministerstwo Gospodarki oraz Ambasada Brytyjska.
  • Partnerzy Strategiczni: Aula Polska, Brytyjska Izba Handlowa, Business Link, GrowUp StartUp, Krajowa Izba Gospodarcza, Liberty Global Ventures, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Przedsiębiorcza, SpeedUp Venture Capital Group, web.gov.pl.
    Patroni Medialni: Forbes, Brief, biztok.pl, Pierwszy Milion, Sukces Pisany Szminką, Think Tank
Udostępnij.

O autorze

Informacje Prasowe

Centrum Druku 3D - największy portal poświęcony technologiom przyrostowym w Polsce. Funkcjonujemy od stycznia 2013 r.

  • Jakub Niespolański

    Wszedłem, wgrałem plik, zobaczyłem KILKUNASTOKROTNY rozrzut cenowy w ofertach na wydruk. Trochę niepoważnie to wygląda. Na pewno dziwacznie.
    Printify to bardzo ciekawa inicjatywa, ale coś naprawdę jest nie tak z tymi ofertami.

    • Nie chcę tu występować w roli adwokata Printify – sam kilkakrotnie poruszałem ten problem w rozmowach z nimi, ale koniec końców to nie Printify ustala stawki, tylko firmy będące w jej bazie. Jeżeli jakaś firma oferuje wydruki za 3-4 PLN a reszta 10-15 razy drożej, to nie świadczy to źle o platformie, tylko o firmach oferujących takie ceny. I nie chodzi o to, że celowo zaniżają ceny – raczej że nie rozumieją systemu, z którego korzystają i wstawiają takie babole.

      Z drugiej strony, wystarczy raz czy dwa razy zamówić wydruk za 3 PLN to się może zreflektują 😉

      • Paweł Rokita

        Nie zreflektują, bo mogą nie przyjąć zamówienia. Mój faworyt to jakiś czas temu http://www.thingiverse.com/thing:48972 wyceniona na niecałe 2 zł.

        • Tak jak Paweł napisał – sposób wyceny jest już indywidualną sprawą każdego dostawcy. My ingerujemy wtedy kiedy widzimy, że wycena zawiera ewidentne błędy i po prostu dzwonimy do dostawcy z sugestią weryfikacji. Jednocześćnie uczymy się jak z naszej strony możemy nasze narzędzie poprawić żeby takich sytuacji unikać. Zgadzamy się też, że w wielu przypadkach wyceny są bardzo niskie i wynika to raczej z braku dobrej analizy kosztów po stronie dostawców usług. Prawda jest taka, że skorzystają na tym zlecający tak długo jak dostawcy się nie zreflektują. Koniec końców zadziałają zasady wolnoryknowe i ceny się unormują co z resztą miało miejsce w ostatnich dwóch miesiącach. Pawle R. zgadza się, że mogą nie przyjąć zamówienia ale nasz system ocen i komentarzy (wdrożony w piątek) bierze takie sytuacje pod uwagę, a następnie będzie się to przekaładało na kolejność w wynikach wyszukiwania. Innaczej mówiąc – zauważyliśmy ten problem 🙂 Ciebie Pawle zachęcamy do akytwacji konta bo jako jeden z niewielu masz niepowtarzalną drukarkę 🙂

          • Marek91

            Wyceniłem blok ekstrudera, ceny wahają się od 12,30zł do 400 🙂

    • Wyślij zlecenie do paru dostawców. Zobacz,który dotrzyma swojej wyceny. Ci, ktrzy nie będą w stanie uzasadnić ewentualnej modyfikacji ceny po prostu wystawisz komentarz/ocenę. Jeśli uda Ci się zlecić za małe pieniądze to tylko Twój zysk:)

  • Gratulacje!!!

  • Jacek

    Każdy wykonawca na stronie o mnie powinien mieć galerię swoich wydruków. Tj minimum 5 zdjęć. Bo ludzie mogą się zrazić do samego printify

    • emartinelli

      Popieram, nie dość, że galeria wydruków, to jeszcze powinien być system ocen. Oceniać powinny osoby, które zamówiły i odebrały już wydruk. Bez tego to jest zamawianie w ciemno 🙁

      • system ocen i komentarzy wdrożylismy w ostatni piątek (23/01/2015). Bedziemy teraz zachęcali tych, którzy już złożyli zamówienia do użycia tej funkcjonalność i uzupełnienia informacji 🙂

    • Jacku, od nowego roku dostawcy usług mogą już zamieszczać zdjęcia przykładowych wydruków, filamentów itp. Klikając na nazwę dostawcy można wejść na jego profil i, jeśli były dodane, to się wyświetlą. Muszę jednak przyznać, że nie wszyscy skorzystali z możliwości dodania zdjęć – coś będziemy chcieli z tym zrobić 🙂

Rozmowa
z Cedrykiem
?