Świetne prognozy wzrostu wartości rynku druku 3D w medycynie

0

Druk 3D w medycynie to jeden z głównych filarów rozwoju tej technologii. Medycyna – a konkretnie chirurgia i protetyka, od lat wykorzystuje profesjonalne drukarki 3D do produkcji implantów lub ich prototypów, które są dziś nieocenione w planowaniu skomplikowanych operacji. Nic zatem dziwnego, iż wartość rynku druku 3D w zastosowaniu medycznym rośnie równie dynamicznie co w przypadku branży przemysłowej, a kolejne raporty tylko to potwierdzają.

Raport o nazwie „Globalna ocena i prognoza rynku druku 3D w kontekście opieki zdrowotnej” przepowiada, iż do 2022 roku wartość branży druku 3D w kontekście medycznym wrośnie do 3.89 mld $, a składana roczna stopa wzrostu (Compound Annual Growth Rate – CAGR) wyniesie 21,9% w okresie od 2016 do 2022 roku.

Najważniejszymi wdrożeniami w tym obszarze są implanty medyczne i protetyczne, które mają największy udział w ilości oraz wartości. Najwięcej tego typu projektów jest realizowanych na obszarze Ameryki Północnej, tam też sprzedaj się najwięcej drukarek 3D do sektora medycznego. Z kolei w perspektywie lat 2016-2022 największą dynamikę wzrostu pod tym względem zanotują kraje Azji i Pacyfiku oraz Europy.

Mimo szeregu zapowiedzi jakie miały miejsce na przestrzeni ostatnich trzech lat, tzw. biodrukowanie – czyli druk 3D tkanek lub narządów, wciąż czeka na debiut rynkowy z prawdziwego zdarzenia, tymczasem ostoją tej branży jest druk 3D z metali i stopów metali, tworzyw sztucznych oraz ceramiki. Również rynek specjalistycznych, medycznych materiałów do druku 3D będzie dynamicznie wzrastać. Do 2022 r. jego wartość ma wynieść 1,1 mld $, a CAGR aż 28,7%, również na przestrzeni lat 2016-2022.

Najpowszechniejszymi technologiami druku 3D w medycynie są DMLS (druk 3D z metalu spiekanego wiązką lasera), EBM (druk 3D z metalu spiekanego wiązką elektronów), SLS (druk 3D z tworzyw sztucznych spiekanych laserem) oraz fotopolimeryzacji (druk 3D z żywic).

Źródło: www.3dprinting.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.