Wilcze medaliony Wiedźmina w mediapacku PlayStation Polska na premierę najbardziej oczekiwanej gry roku

18

Od kilku dni cała Polska – a za nią cały świat gier mówi tylko o jednym – premierze Wiedźmina, superprodukcji autorstwa CD Project RED. Trzecia część kultowej gry opartej na kanwie opowiadań i powieści Andrzeja Sapkowskiego, jeszcze przed oficjalną premierą została uznana za najwybitniejszą polską produkcję tego typu w historii. „Wiedźmin 3: Dziki Gon” jest następcą wydanych w 2007 roku „Wiedźmina” oraz „Wiedźmina 2: Zabójców królów” z 2011 roku, stanowiąc ostatnią częścią cyklu. Z okazji tego wydarzenia firma Sony Computer Entertainment Polska (PlayStation) postanowiła przygotować nie lada gratkę dla najbardziej wpływowych polskich blogerów, youtuberów i dziennikarzy growych, przygotowując specjalne zestawy z unikalnymi podstawkami pod pada do PS4 w kształcie Wiedźmińskiego medalionu w postaci wilka. To właśnie my mieliśmy przyjemność drukować te podstawki, co okazało się nie lada wyzwaniem z uwagi na mocno ograniczony czas na ich produkcję.

Pod koniec kwietnia zgłosiła się do nas firma Direct Channel z propozycją wydrukowania modeli o kształcie wilka, które miały stanowić stojak do pada do PS4. Historia tego projektu była wielce specyficzna, koniec końców okazało się, że jesteśmy jedną z niewielu firm, która była w stanie podjąć się realizacji tak dużego pod względem wolumenu zamówienia, w tak krótkim czasie.

Projekt wiązał się z szeregiem wyzwań z naszej strony. Po pierwsze, musieliśmy nieco zoptymalizować otrzymany plik STL, w celu dostosowania go do pada (pad miał być trzymany przez wilka w pysku, co było nieco problematyczne z uwagi na kły). Po drugie, musieliśmy zorganizować większy park maszynowy, co udało nam się osiągnąć dzięki pomocy kolegów z Monkeyfab. To właśnie za sprawą braci Piotra i Pawła Twardo dysponowaliśmy łącznie aż 5 drukarkami 3D PRIME, do których dołączyliśmy HBota oraz Robo 3D.

Trzecim problemem była organizacja filamentu o srebrnym kolorze. Okazało się, że jego zdobycie w ilości kilkudziesięciu kilogramów z dnia na dzień było praktycznie niemożliwe. Wykorzystaliśmy tutaj wszystkie swoje kanały i ostatecznie zakupiliśmy go z firmy Devil Design, posiłkując się kilkoma dodatkowymi rolkami z 3D Phoenix oraz iGo3D (część naszych drukarek 3D drukuje z filamentu o średnicy 3 mm).

Na koniec trzeba było wszystko jeszcze wydrukować… w nieprzekraczalnym terminie! Produkcja trwała przez równe dwa tygodnie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W początkowym okresie mieliśmy sporo nieudanych wydruków, ponieważ musieliśmy zoptymalizować proces produkcji, zarówno pod kątem ich czasu jak i jakości. Cały czas modyfikowaliśmy również sam projekt wilka, aby jak najlepiej sprawdzał się pod kątem użytkowym.

Wilk był szeroki na 17 cm i miał 11,5 cm wysokości. Średni czas druku 3D wynosił ok. 7 godzin na Monkeyfab PRIME i ok. 11 na pozostałych urządzeniach. Jedna kilogramowa rolka materiału wystarczała na ok. 7 wydruków.

Prace trwały do samego końca – nakład został złożony na koniec minionego tygodnia, gdyż musiał jeszcze zostać konfekcjonowany w specjalnie przygotowane pudełka autorstwa Direct Channel.

Ostatecznie projekt zakończył się powodzeniem. Reakcje influencerów na prezenty jakie otrzymali od PlayStation Polska były niezwykle entuzjastyczne, podobnie jak osób, które komentowały opublikowane przez nich zdjęcia.

Fot. Maciej Budzich – Mediafun

Chociaż projekt skutecznie wyłączył nas z wielu działań na okres ponad dwóch tygodni, było to kolejne niezwykłe doświadczenie, tym bardziej dla tak prestiżowego klienta i równie prestiżowej okazji.

Fot. Jason Hunt (a.k.a. Kominek)

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada 15-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku.