will.i.am z Black Eyed Peas dyrektorem kreatywnym w 3D Systems!

6

3D Systems nie przestaje zaskakiwać… Gdy wydawało się, że po wstrząsającej prezentacji najnowszych modeli drukarek 3D Cube 3 i CubePro firma pozwoli wszystkim ochłonąć przez najbliższych kilka tygodni, Avi Reichental podniósł hype wokół firmy na jeszcze wyższy poziom. Z tym, że akurat w tym przypadku mamy do czynienia z prawdziwą sensacją: dyrektorem kreatywnym 3D Systems (CCO – Chief Creative Officer) został mianowany will.i.am, słynny raper i członek jednego z najbardziej znanych zespołów hip-hopowych na Ziemi – Black Eyed Peas!

Informacja została ogłoszona wczoraj podczas konferencji prasowej. will.i.am ma za kierować działem kreacji firmy jak również wprowadzić drukarki marki Cubify do mainstreamu, wykorzystując swoją pozycję w świecie show businessu oraz liczne kontakty z największymi markami i gwiazdami. Firma pod wodzą rapera ma również uruchomić cały szereg nowych linii produktowych z gadżetami i przedmiotami codziennego użytku (a zapewne również wszelkiego rodzaju dodatkami do odzieży), sygnowanymi logiem Cubify. Zatem wizja niskobudżetowych drukarek 3D w każdym domu, może wkrótce się urzeczywistnić. Przynajmniej w USA.

will.i.am Źródło: www.wikipedia.org

Avi Reichental (CEO 3D Systems) i will.i.am (CCO 3D Systems)
Źródło: www.wikipedia.org

Ten ruch to iście mistrzowskie posunięcie 3D Systems, które wyprzedza właśnie o lata świetlne ich największą konkurencję w postaci MakerBota. Nie oszukujmy się, współpraca z gwiazdą tego formatu co will.i.am to zupełnie inny poziom niż współpraca firmy Bre Pettisa z Microsoftem i wstawienie Replicatorów do salonów Microsoft Store. Dzięki temu ruchowi Cube 3 pojawi się wkrótce na okładkach większości magazynów lifestylowych, a will.i.am trzymający w rękach Cube 3 trwale wymaże z pamięci słynną fotografię Pettisa dzierżącego w ręku Replicatora 2. Jeżeli czekaliście na rewolucję konsumencką w sprzedaży niskobudżetwych drukarek 3D to właśnie się ona rozpoczyna. Możliwości sprzedażowe i marketingowe jakie pojawiają się właśnie przed 3D Systems są praktycznie nieograniczone – „sky is the limit„.

Warto przy tym podkreślić, iż will.i.am będzie miał w tej kwestii bardzo mocno ułatwione działanie. Cube 3 jest przepiękną drukarką 3D, posiadającą aktualnie chyba najlepszy design spośród wszystkich dostępnych urządzeń na rynku. Gdyby nowy CCO musiał uczynić to samo mając do dyspozycji nowego Replicatora Mini, czekałoby go bez porównania trudniejsze zadanie. MakerBot to mimo wszystko wciąż drukarka 3D dla profesjonalistów, a przynajmniej nie potrafiąca zerwać z tym wizerunkiem, który nota bene przysporzył jej popularność na początku istnienia firmy. Cube 3 to stylizowany na urządzenia Apple sprzęt domowego użytku, podczas gdy nowe drukarki 3D MakerBota posiadają w dalszym ciągu specyficzny, industrialny charakter.

Źródło: www.cubify.com

Źródło: www.cubify.com

Teraz pozostaje tylko czekać na dalszy bieg wydarzeń. Najbardziej niesamowitym w tym wszystkim jest to, jak nagle zaczynają układać się w całość wszystkie wcześniejsze inwestycje i zakupy firmy. Przypomnijmy, iż 3D Systems w ostatnim czasie kupił: firmę specjalizującą się w druku 3D z cukru, następnie firmę specjalizującą się w druku 3D z ceramiki, a w końcu największą firmę produkującą makiety filmowe i figurki postaci z filmów. W międzyczasie rozwinął w znaczący sposób swoje oprogramowanie do projektowania modeli w 3D (Cubify Sculpt i Cubify Design) by ostatecznie zaprezentować światu swój nowoczesny workflow, łączący wszystkie najważniejsze usługi w całość. Obecność w firmie kogoś takiego o tak wielkiej charyzmie, kreatywności i autorytecie jak will.i.am pozwoli wykorzystać każdy z powyższych tematów do maksimum tworząc z nich zupełnie nową jakość.

Źródło: www.cubify.com

Źródło: www.cubify.com

Jest również nadzieja na to, że firma, która słynęła do tej pory z – najłagodniej rzecz ujmując, pożyczania sobie cudzych pomysłów na drukarki 3D, zacznie dla odmiany projektować zupełnie nowe, autorskie rzeczy. Choć faktem jest, że z nowym Cube 3, nie będzie to w tej chwili aż tak konieczne…

Źródło: www.3ders.org

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

  • BlazakoV

    Ten rok zapowiada się gorąco – a ledwie minął tydzień.

    • Martin Olchanowski

      Walka o klienta masowego bedzie ostra, czy potrzebna jest drukarka 3D w kazdym domu czy to tylko kolejna banka zobaczymy, chociaz z dobrym marketingiem (oraz $) mozna stworzyc nawet potrzebe i mode posiadania lyzki z dziura.

    • Martin Olchanowski

      Epic zdjecie marketingowe do perfekcji brakuje tam jeszcze rozrzuconego zestawu lego technics i z 2 figurek Marvela prosto ze sklepu 🙂
      http://cubify.com/resources/images/home/hp_mancave.jpg

Rozmowa
z Cedrykiem
?