Jak wygląda realizacja zamówień w SHAPEWAYS?

2

Jakiś czas temu opublikowałem dwa artykuły prezentujące wnętrza dwóch czołowych firm zajmujących się usługami profesjonalnego druku 3D – europejskiego oddziału Shapeways w Holandii i francuskiego Sculpteo. Niedawno Shapeways opublikowało kolejne video promocyjne pokazujące wnętrza amerykańskiej centrali firmy, jak również szczegółowo prezentujące wszystkie procesy związane z realizacją zamówienia. Video jest o tyle pouczające, iż na jego podstawie można dość łatwo zrozumieć, dlaczego na zamówienia czeka się po kilka tygodni…

Realizacja każdego zamówienia składa się z 7 etapów:

  • sprawdzenia poprawności przesłanego modelu do druku 3D
  • planowania produkcji
  • druku 3D
  • post-produkcji
  • wykańczania
  • kontroli jakości
  • pakowania modelu i wysyłki.

Podczas pierwszego etapu, pracownicy sprawdzają czy zamówiony model da się w ogóle wydrukować, jak również sprawdzają które elementy mogą przysporzyć problemów na późniejszych etapach produkcji (np. łatwo łamliwe detale, lub zbyt blisko przylegające do krawędzi wydruku). Podczas planowania produkcji, umieszcza się maksymalnie dużo modeli w komorze roboczej pojedynczego urządzenia tak, aby zminimalizować zużycie materiału oraz przyspieszyć ich produkcję. Post-produkcja i wykańczanie to chyba najdłuższy i najżmudniejszy proces realizacji zamówienia: pracownicy bądź ręcznie, bądź za pomocą specjalistycznych urządzeń i maszyn usuwają wszelkiego rodzaju supporty, podpory, artefakty oraz wygładzają i szlifują krawędzie modeli.

Choć video przedstawia pracę w Shapeways jako przepełnione kreatywnością miejsce i spełnienie marzeń każdego hipstera, w rzeczywistości jest ona raczej dość żmudna i sprowadza się do pracy w typowej firmie produkcyjnej. Jedyna różnica to to, iż codziennie pracuje się przy kompletnie innym projekcie. Nie zmienia to faktu, że wiele osób z radością przyjęło by propozycję pracy w takiej firmie 🙂

Źródło: oficjalny kanał YT Shapeways

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

  • Pięknie widać co oznacza druk proszkami – maski ochronne i kombinezony 🙂

Rozmowa
z Cedrykiem
?