XYZPrinting bezlitośnie obniża poprzeczkę… Darmowa drukarka 3D w zamian za zakup 12 kartridżów z filamentem…

0

Pamiętacie tamtą promocję? Tajwański producent drukarek 3D XYZPrinting postanowił właśnie ją przebić – i zamierza zrobić to w spektakularnym stylu. Światowy lider sprzedaży niskobudżetowych drukarek 3D zapragnął pozbyć się stoków magazynowych swojej pierwszej drukarki 3D – da Vinci 1.0 i chce oddać je za darmo przy zakupie 12 szt. kartridżów ABS lub PLA. Promocja jest (niestety?) dostępna tylko na terenie USA. Ale i tak robi wrażenie…

Aby otrzymać „darmową” drukarkę 3D należy zamówić 12 szt kartridżów PLA lub ABS. Klient ma pełną dowolność w wyborze kolorów filamentu (9 kolorów ABS i 5 PLA), jednakże nie może mieszać gatunków filamentów. Nie można zamówić też więcej jak 10 szt. filamentów jednego koloru. Jeden kartridż zawiera 0,6 kg filamentu, zatem 12 szt. daje 7,2 kg. Całkowity koszt zamówienia wynosi 335,40 $, co jest jedyną w swoim rodzaju okazją biorąc pod uwagę fakt, że w pakiecie otrzymuje się drukarkę 3D wartości 500 $.

Da Vinci 1.0 to pierwsza drukarka XYZPrinting jaką firma wypuściła na rynek w 2014 r. Mimo że była wyposażona w bardzo duży (jak na swoją cenę) obszar roboczy na poziomie 20 x 20 x 19 cm oraz zamkniętą komorę roboczą, jakość wydruków jaką oferowała była adekwatna do ceny (2500,00 PLN brutto). XYZPrinting poprawiło istotnie jakość swoich urządzeń, tak więc wyprzedaż (oddanie za darmo?) starych modeli wydaje się być dość rozsądne.

Mało rozsądne będzie tylko skorzystanie z tej oferty – na szczęście ten dylemat będzie dotyczył wyłącznie Amerykanów.

Z drugiej strony, tego typu taktyka handlowa raczej nie poprawi wyników finansowych firmy? Zgodnie z danymi sprzedażowymi za trzy pierwsze kwartały 2016 roku, XYZPrinting dzierży pozycję lidera w obszarze wolumenu sprzedanych drukarek 3D, jednakże w kwestii przychodów zajmuje dopiero trzecie miejsce (ex aequo z Formlabs, które znajduje się poza TOP 5 liderów sprzedaży).

Z trzeciej jednak strony, XYZPrinting ma za sobą koncern Kinpo Group, więc… kto bogatemu zabroni?

Źródło: us.xyzprinting.com via www.fabbaloo.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.