Z wizytą w fabryce zabawek HASBRO

0

Kyle Wagner z Gizmodo miał niedawno jedyną w swoim rodzaju okazję odwiedzić siedzibę HASBRO w Providence, Rhode Island i na własne oczy przyjrzeć się procesowi projektowania nowych modeli zabawek tworzonych przez firmę. Jak zapewne się domyślacie, kluczową rolę w całym procesie odgrywają drukarki 3D. Poniżej prezentujemy kilka najciekawszych rzeczy jakie miał okazję zobaczyć podczas swojej wizyty.

źródło: www.gizmodo.com

Projektanci zabawek w Hasbro, korzystają z najnowszych dobrodziejstw technologicznych. Projekty powstają w programach 3D klasy CAD, a następnie są przesyłane do drukarek 3D. Hasbro posiada kilka naprawdę wyjątkowych urządzeń. Pierwszymi z nich są dwie drukarki Perfactory firmy envisionTEC, których pierwotne przeznaczenie to branża jubilerska. W Hasbro służą do druku modeli o wyjątkowo skomplikowanych detalach. Druk odbywa się za pomocą żywic epoksydowych.

źródło: www.gizmodo.com

Kolejną drukarką 3D jest Z-Corp Spectrum, która została wykonana na specjalne zamówienie Hasbro. Jest to dość proste w obsłudze urządzenie, służące do szybkich i prostych wydruków koncepcyjnych. Jej zaletą jest prosta obsługa – wystarczy przesłać plik do drukarki, napełnić katrydże proszkiem i rozpocząć drukowanie. W przeciwieństwie do Perfactory, obsługa Z-Corp nie wymaga specjalistycznego przeszkolenia i może z niej korzystać większość projektantów w firmie.

Największymi drukarkami 3D w Hasbro są drukarki stereolitograficzne z 3D Systems. Są zainstalowane w specjalnych pomieszczeniach z regulowaną temperaturą. Służą do druku dużych elementów zabawek o wysokiej jakości wydruku. Podobnie jak Perfactory, są obsługiwane przez wykwalifikowanych specjalistów.

Ostatnią grupę urządzeń stanowią Object 3D, proste (w porównaniu do tych wyżej wymienionych) drukarki drukujące modele w ABS. Służą do najbardziej podstawowego druku pierwszych modeli koncepcyjnych począwszy od figurek a skończywszy na budynkach. Pełnią one w sumie rolę drukarki laserowej do przedmiotów i są wykorzystywane na szeroką skalę.

źródło: www.gizmodo.com

Oddzielnym tematem jest określanie kolorystyki zaakceptowanych i zwolnionych do produkcji figurek. Np. wszystkie modele Transformersów, zanim trafią do fabryki są malowane ręcznie przez… jednego człowieka. Jest nim Mark Maher i jest on odpowiedzialny za kolorystykę wszystkich dostępnych zabawek z tej serii na rynku. Tak, Mark pokolorował je wszystkie. Kilkaset rocznie. Używa gotowych palet kolorów lub wymyśla nowe. Co ciekawe Hasbro posiada patenty na kilka wybranych kolorów, o dość znajomo brzmiących nazwach jak np. Bumblebee Yellow, Optimus Red lub Optimus Blue.

źródło: www.gizmodo.com

Ostatnim etapem przed wysłaniem zabawek do produkcji masowej jest ich testowanie. Zajmuje się tym Brian Winters, który nanosi ostatnie poprawki i udoskonalenia w poszczególnych modelach na Solid Works.

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

Rozmowa
z Cedrykiem
?