Adidas, 3D Systems i sklep z butami w kształcie pudełka

0

W połowie stycznia br. Adidas przeprowadził w Old Truman Brewery we Wschodnim Londynie niezwykłą akcję promocyjną z okazji 50-tej rocznicy wypuszczenia na rynek tenisówek sygnowanych nazwiskiem Stana Smitha – słynnego amerykańskiego tenisisty. Buty sprzedały się do tej pory w ilości ponad 40 milionów par, czyniąc z tego modelu jedną z najlepiej sprzedających się kolekcji w historii firmy. Na potrzeby akcji, postawiono tzw. „pop-up store” czyli tymczasowy sklep, będący sam w sobie standem reklamowym. Adidas wykorzystał tym razem motyw pudełka na buty. Wewnątrz, oprócz obuwia można było zamówić sobie personalizowane dodatki, drukowane na żywo z drukarek 3D Cube od 3D Systems.

Pop-up store Adidasa był gigantyczną repliką pudełka na buty Stana Smitha, w którym można było kupić buty ze specjalnie przygotowanej, limitowanej kolekcji. Jednak atrakcją eventu były przede wszystkim drukarki 3D, a raczej cała ściana Cube`ów, która drukowała personalizowane końcówki sznurówek, przygotowywanych na indywidualne życzenie klienta. Klienci mogli tym samym uczestniczyć w projekcie, obserwując na żywo cały proces przygotowania końcówek jak również ich druku 3D. Oprócz tego Adidas zaprezentował aplikację „Stan Yourself” umożliwiającą zamianę podobizny tenisisty na swoją jak również podmiany samego podpisu.

Źródło: www.cubify.com

Źródło: www.cubify.com

Adidas od pewnego czasu korzysta już z drukarek 3D, które wykorzystuje na potrzeby prototypowania nowych modeli obuwia. Według informacji podanych przez firmę w czasach „sprzed drukarek 3D” w procesie tworzenia prototypu uczestniczyło 12 techników a proces trwał od czterech do sześciu tygodni. Aktualnie, przy prototypach nowej generacji pracują tylko dwie osoby, a przygotowanie nowego modelu trwa jeden – dwa dni.

Źródło: www.cubify.com

Źródło: www.cubify.com

Źródło: www.cubify.com

Źródło: www.cubify.com

Źródło: www.cubify.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.