Jeff Bezos może być sceptyczny wobec druku 3D, ale biznes to biznes. Amazon uruchomił niedawno dział z drukarkami 3D i wszystkim co jest z nim związane, stając się zatem kolejnym po Staples dużym graczem na rynku sprzedaży internetowej, który wchodzi w segment rynku 3D. Znajdziemy tam zarówno urządzenia jak również filament do drukarek, akcesoria czy literaturę fachową. W sumie jedyne czego brakuje, to projekty do druku do pobrania. Być może jest to tylko kwestia czasu…?

To co zasługuje na uwagę, to bardzo rozbudowany dział sprzedaży materiałów i akcesoriów do drukarek 3D. Jeśli chodzi o same urządzenia, to na chwile obecną jest ich 29, niestety nie wszystkie są dostępne. Znajdziemy tam zarówno najbardziej znane marki jak Replicator, Cube, czy Felix, lecz również urządzenia wywodzące się w prostej linii z pierwszych RepRapów czy drukarek 3D produkowanych na licencji MakerBota. Co do cen, to o ile trudno mi się wypowiedzieć na temat filamentu lub akcesoriów, o tyle drukarki 3D są dość drogie – nie kupimy tam urządzenia tańszego niż 1000 $. Co więcej, to w przypadku Cube brak jest informacji o potrzebie zakupu dedykowanych kartridży z filamentem – co dla niezaznajomionych z tematem może okazać się sporą niespodzianką po zakupie…

Paweł Ślusarczyk
Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku. Twórca Centrum Druku 3D - trzeciego najdłużej działającego medium poświęconego technologiom przyrostowym w Europie. Od 2021 r. rozwija startup GREENFILL3D produkujący ekologiczny materiał do druku 3D oparty o otręby pszenne.

Comments are closed.

You may also like

More in News