Firma Laempe Mössner Sinto ogłosiła ukończenie w pełni zautomatyzowanej linii do druku 3D piaskowych rdzeni, wdrożonej w odlewni BMW Group w Landshut (Niemcy). Projekt realizowany był we współpracy z partnerem technologicznym R.Scheuchl GmbH. Nowa linia produkcyjna wspiera produkcję rdzeni do form odlewniczych dla komponentów nowej generacji sześciocylindrowych silników BMW.
Linia produkcyjna składa się z sześciu drukarek 3D, które wykorzystują technologię dwukierunkowego druku, charakteryzującą się wysoką prędkością i precyzją. Cały proces został w pełni zautomatyzowany – od przechowywania i przygotowania materiałów formierskich, przez druk, aż po czyszczenie i pomiary gotowych komponentów. System eliminuje konieczność ręcznej obsługi, zapewniając powtarzalność i efektywność procesu.
Drukarki Laempe umożliwiają produkcję hybrydowych rdzeni, pozwalając na wybór między klasycznym formowaniem wtryskowym, drukiem 3D lub ich kombinacją. Dzięki otwartości systemu, klienci mogą korzystać z dowolnych dostawców surowców, co zwiększa elastyczność produkcji. Dodatkowo Laempe opracowało oprogramowanie Printing Wizard, które optymalizuje procesy cięcia, skalowania i przygotowania zadań drukowania.
Technologia Laempe wykorzystuje nieorganiczne systemy wiążące, które są bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne rozwiązania. W kontekście rosnących wymagań dotyczących zrównoważonego rozwoju w przemyśle motoryzacyjnym, takie podejście przyciąga uwagę odlewni szukających wydajnych i ekologicznych metod produkcji.
BMW Group doceniło wysoką wydajność technologii Laempe, w tym precyzję, szybkość i stabilność procesów. System spełnia wymagania masowej produkcji, oferując narzędzia niezbędne do sprostania rosnącym oczekiwaniom w zakresie efektywności i ekologii. Na rozwój linii przeznaczono kilkadziesiąt milionów euro, finansowanych zarówno przez BMW, jak i Laempe. Wdrożenie tej technologii jest krokiem milowym w automatyzacji procesów w branży odlewniczej. Laempe planuje dalszy rozwój swoich rozwiązań w druku 3D, zarówno w sektorze motoryzacyjnym, jak i poza nim, eksplorując nowe możliwości zastosowań swojej technologii.
Źródło: www.laempe.com