Druk 3D zaczyna być obecny w coraz większej ilości branż, w tym również w modzie. Idąc za rozwojem trendu wdrażania technologii do branży modowej, znana firma CCC zaznaczyła swoją pozycję na rynku Fashion Tech. Marka postanowiła wdrożyć technologię wytwarzania przyrostowe do szybkiego i szczegółowego prototypowania swoich produktów w zakresie wzornictwa i designu obuwia, w tym elementów brandingu, wzorów podeszw, bieżników, elementów funkcjonalnych i ozdobnych. 

CCC istnieje na rynku od wielu lat, szybko odpowiadając na zmieniające się trendy i potrzeby swoich klientów. Wraz z rozwojem technologii przyrostowych i wzrostem ich znaczenia w branży modowej firma zdecydowała się na zakup własnej drukarki 3D do produkcji prototypów. Ten ruch pozwoli zwiększyć efektywność pracy projektantów w modelu iteracyjnym, poprzez szybsze nanoszenie zmian i prototypowanie, uzyskując przy tym większą szczegółowość projektów. 

Grupa CCC zdecydowała się na zakup drukarki 3D Stratasys Objet 260, operującej w technologii PolyJet. Urządzenie umożliwia wielomateriałowy druk 3D z żywic światłoutwardzalnych, co pozwoli stworzyć kompletny model, zawierający elementy o różnych właściwościach, w trakcie jednego procesu. Wytwarzanie przyrostowe z wykorzystaniem Stratasys Objet 260 pozwala na dokładne odwzorowanie nawet bardzo skomplikowanych, szczegółowych geometrii, których wytworzenie konwencjonalnymi metodami byłoby niemożliwe lub czasochłonne. 

Stratasys Objet 260 posiada komorę roboczą o wielkości 255 x 252 x 200 mm, w której można wytwarzać elementy z dokładnością 16 mikrometrów. Urządzenie jest kompatybilne z 17 materiałami o różnych właściwościach mechanicznych, w tym tworzywa imitujące gumę, przezroczyste, sztywne i wytrzymałe, odporne na działanie wysokich temperatur oraz biokompatybilne. Szerokie spektrum materiałów pozwala tworzyć modele z dokładnie odwzorowanymi fakturami podeszw, bieżników, czy elementów brandingu.

Zastosowanie wytwarzania przyrostowego w prototypowaniu pozwala skrócić czas od wstępnego szkicu do gotowego prototypu. Cała droga wdrożenia nowych modeli obuwia i akcesoriów będzie odbywać się w jednym miejscu, bez konieczności czasochłonnego, tradycyjnego wytwarzania prototypów. Technologie addytywne znajdą swoje zastosowanie nie tylko w Dziale Kreacji, ale również w Dziale Marketingu i Visual Merchandising do opracowania wystroju salonów, a w Dziale Utrzymania Ruchu do konstruowania elementów maszyn i narzędzi produkcyjnych. 

Drukarka 3D została wdrożona przez firmę CadXpert – Stratasys Platinum Partner.

Źródło: Materiały prasowe

Grafiki: Materiały prasowe CCC

Patrycja Dubert
Inżynier biomedyczny zainteresowany niekonwencjonalnym i innowacyjnym podejściem do medycyny oraz jej połączeniem z nowoczesną technologią.

    Comments are closed.

    You may also like