Równo dwa miesiące temu informowałem, iż Lenovo – jeden z dwóch największych producentów komputerów osobistych na świecie, nawiązał współpracę z XYZ Printing, firmą należącą do tajwańskiego koncernu Kinpo Group w zakresie dystrybucji drukarek 3D na terenie Chin. Dystrybucja miała odbywać się za pomocą nowo utworzonej przez Lenovo marki – FM365. Miesiąc później koncern ogłosił iż zainwestował 3 mln dolarów w chiński start-up Polymaker, zajmujący się produkcją filamentu do niskobudżetowych drukarek 3D. Teraz, podczas organizowanej przez siebie Tech World Conference, Lenovo poinformowało, iż będzie sprzedawać drukarki 3D XYZ Printing pod własną marką – ShenQi.

ShenQi to program, który został zapowiedziany przez Lenovo jeszcze w zeszłym roku. Polega na wdrażaniu do oferty firmy produktów, które wspomagają kreatywność i innowacyjność ich użytkowników. Dotyczy zarówno drukarek 3D jak i rozwiązań opartych o Internet Of Things. W tym celu Lenovo zamierza zarówno wprowadzać na rynek własne produkty jak i nawiązywać współpracę z różnymi mniejszymi firmami w celu wspólnego dystrybuowania ich urządzeń pod własną marką.

Jeśli chodzi o drukarki 3D, to Lenovo wkrótce rozpocznie sprzedaż drukarek 3D XYZ Printing, które już są obecne na rynku jak da Vinci czy Nobel, jak również te, które wciąż czekają na swoją premierę rynkową – mowa m.in. o drukarce 3D drukującej żywność.

XYZprinting Lenovo

Czy stanowi to jakiekolwiek zaskoczenie? I tak i nie… Tak, ponieważ nie spodziewałem się, iż tego typu decyzja nastąpi aż tak szybko? Nie, ponieważ było to jak najbardziej do przewidzenia – swoista kolej rzeczy. Lenovo to jeden z dwóch największych producentów komputerów osobistych na świecie. Jego bezpośrednim konkurentem jest HP, które zapowiedziało wprowadzenie na rynek własnej drukarki 3D już w zeszłym roku. Tym samym Lenovo było wręcz zobligowane do uczynienia tego samego. Postanowiło jednak uczynić to po swojemu…

Lenovo

HP kieruje swoje nowatorskie urządzenie drukujące w technologii Multi Jet Fusion do branży profesjonalnej, idąc w tym samym kierunku co ze swoimi profesjonalnymi drukarkami i kopiarkami do papieru. Lenovo obrało kierunek konsumencki, wiążąc się z firmą oferującą najtańsze, seryjnie produkowane drukarki 3D na świecie przeznaczone dla użytkownika domowego. Co więcej, ma już gotowy produkt, podczas gdy HP wciąż rozwija swoją drukarkę 3D, a do premiery rynkowej wg ostatnich zapowiedzi oddziela go ok. półtora roku.

Dwa różne podejścia – ale ten sam efekt końcowy dla pozostałych, mniejszych graczy, którzy obecnie dominują (jeszcze…) na rynku. Gdy obydwa koncerny wdrożą swoje produkty do szerokiej oferty dystrybucyjnej, świat druku 3D wywróci się do góry nogami.

Źródło: www.3dprintingindustry.com
Grafika: [1] [2] [3]

Paweł Ślusarczyk
Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku. Twórca Centrum Druku 3D - trzeciego najdłużej działającego medium poświęconego technologiom przyrostowym w Europie. Od 2021 r. rozwija startup GREENFILL3D produkujący ekologiczny materiał do druku 3D oparty o otręby pszenne.

Comments are closed.

You may also like

More in News