Cyfrowe biblioteki części zamiennych do produkcji… robotów i pojazdów przyszłości

2

Czy zastanawialiście się kiedyś jak powstają te wszystkie misternie zaprojektowane pojazdy, statki kosmiczne czy roboty występujące w wielkobudżetowych produkcjach filmowych, począwszy od Terminatora, Dystryktu 9, czy Bitwy o Los Angeles – a skończywszy na Transformersach, Batmanie, czy The Avangers? Otóż ich tworzeniem zajmują się specjaliści od modelowania, którzy wyszukując części z niezliczonych modeli rzeczywistych modeli samolotów i pojazdów wojskowych, tworzą z nich zupełnie nowe, hiperrealistyczne – choć całkiem futurystyczne obiekty. Vitaly Bulgarov – doświadczony projektant, mający na koncie m.in. pracę dla Industrial Light and Magic, stworzył niewiarygodną bibliotekę obiektów cyfrowych, z których można modelować rzeczy w dokładnie ten sam sposób.

Źródło: www.bulgarov.com

Źródło: www.bulgarov.com

Bulgarov, który pracuje jako projektant dla branży filmowej i medycznej, posiada imponujące portfolio niezwykłych prac, przedstawiających wysokiej klasy rendery urządzeń, robotów, pojazdów i maszyn wojskowych. Współpracując z fotograf Marią Skotnikovą, stworzył realistyczny świat pełen niesamowitych obiektów z niedalekiej przyszłości, które wyglądają niczym zdjęcia z katalogu firmy produkującej specjalistyczny sprzęt masowej zagłady. Poniżej przedstawiam wybrane projekty – całość możecie obejrzeć pod tym linkiem.

Jak na profesjonalistę przystało, Bulgarov podszedł do swojej pracy w bardzo rzetelny sposób – każdy model, który wygenerował na ekranie swojego komputera, nie jest jednolitym obiektem, lecz składa się z dziesiątek mniej lub bardziej skomplikowanych części. Niedawno Vitaly postanowił udostępnić efekty swojej pracy światu, uruchamiając sklep on-line, w którym można zakupić wybrane zestawy części w formie elektronicznej po to, aby móc konstruować z nich własne modele, dokładnie na tej samej zasadzie jak tworzone są one obecnie, metodą tradycyjną. Każdą z nich można naturalnie wydrukować za pomocą drukarki 3D. Z uwagi na mnogość detali oraz ich przeznaczenie, modele są dedykowane bardziej do druku na profesjonalnych, drogich urządzeniach. Popularny i tani FDM może nie do końca poradzić sobie z odwzorowaniem misternych części zaprojektowanych przez Bulgarova.

Źródło: www.bulgarov.com

Źródło: www.vitalybulgarov.com

Oczywiście tego typu biblioteki nie są niczym nowym. Firmy produkujące profesjonalne oprogramowanie w rodzaju Pixologic i Luxology zamieszczają w swoich programach podobne, cyfrowe magazyny części zamiennych. ZBrush produkcji Pixologic posiada m.in. specjalne pędzle, umożliwiające artystom szybkie i proste tworzenie całych fabryk, podczas gdy Luxology sprzedaje zestawy cyfrowych komponentów, pozwalających projektantom na szybkie projektowanie kokpitów i wnętrz statków kosmicznych i pojazdów.

Źródło: www.bulgarov.com

Źródło: www.vitalybulgarov.com

Dzięki tego typu rozwiązaniom, projektanci i modelarze oszczędzą mnóstwo czasu, łącząc i wykorzystując setki unikalnych części, tworząc nowe, futurystyczne modele pojazdów czy statków powietrznych. W połączeniu z profesjonalnym drukiem 3D, może to wnieść projektowanie na zupełnie wyższy poziom – a to dzięki znaczącemu skróceniu czasu pracy. Tym bardziej, że ceny obiektów autorstwa Vitaly Bulgarova nie są wygórowane (jak na branżę rozrywkową). Najtańszy zestaw kosztuje 15,90 $, a najdroższy 296,88 $. Sklep Vitaly`a znajduje się pod tym adresem.

Vitaly Bulgarov i jego dwa psy... Źródło: www.bulgarov.com

Vitaly Bulgarov i jego dwa psy…
Źródło: www.bulgarov.com

Źródło: www.3dprinterworld.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada 15-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku.