Firma Carbon ogłosiła wprowadzenie nowego oprogramowania do projektowania 3D Design Engine. Program ma przewidywać i pomagać dobrać rodzaj struktury kratowej wewnątrz modelu. Wykonanie elementu w ten sposób ma redukować masę wytworzonego obiektu przy jednoczesnym zachowaniu wysokich właściwości wytrzymałościowych i mechanicznych elementów. Współzałożyciel i dyrektor ds. Produktów w Carbon Phil DeSimone opisał oprogramowanie jako „wprowadzenie produktu typu 10x”. Co to oznacza? 

Design Engine został stworzony z myślą o automatyzacji i poprawie wydajności procesu tworzenia wytrzymałych elementów. Taka optymalizacja pozwala zaoszczędzić czas, pracę i wysiłek włożony w modelowanie obiektów. Wydruki posiadające odpowiednio zaprojektowaną strukturę żakardową, zachowują pożądane właściwości mechaniczne, przy jednoczesnej redukcji wagi. 

Do tej pory projektowaniem i optymalizacją modeli pod druk 3D struktur żakardowych dla dużych klientów i testowaniem aplikacji Design Engine zajmował się zespół złożony z ośmiu osób. Aplikacja pozwoli przyspieszyć proces projektowania i wdrażania zmian. Firma przewiduje gwałtowny wzrost zainteresowania możliwością wdrożenia produktu Carbon do swoich projektów. Pierwszym powodem dla którego Design Engine będzie pożądanym programem jest niewielka dostępność aplikacji typu 10x. Pozwala to na 10-krotne zwiększenie wydajności i przepustowości realizowanych projektów. 

Firma wdrożyła swój produkt już w dziesiątkach projektów dla różnych klientów, a przewiduje wiele więcej w ciągu najbliższych 12-24 miesięcy. Zespół pracujący nad oprogramowaniem jest mały, ale doświadczenie firmy Carbon i umiejętność do szybkiego edukowania innych pozwoli zwielokrotnić ilość aplikacji z 50 do 500. Oprogramowanie zostało już wykorzystane, aby pomóc firmom takim jak Adidas, Specialized, Riddell i CCM w opracowywaniu zastosowań technologii Digital Light Synthesis (DLS). Możliwości Design Engine zostały również wykorzystane do wytwarzania przyrostowego wymazówek wykorzystywanych w trakcie pandemii. 

Od ośmiu lat zespół Carbon pracuje nad rozwojem swoich rozwiązań i możliwością stworzenia gotowego produktu, dla swoich klientów. Jednym z pierwszych etapów jest udostępnienie oprogramowania Design Engine dla subskrybentów firmy. W przeszłości pliki CAD były wysyłane od klientów do Carbon, gdzie inżynierowie tworzyli struktury kratowe, opierając się na mapowaniu profili kompresji. Pliki przechodziły kolejne iteracje, aż do pomyślnego zakończenia pracy nad modelem. Dzięki udostępnieniu Design Engine praca nad modelami będzie znacznie łatwiejsza i bardziej sprawna. 

Aplikacja jest oparta na rozwiązaniach chmurowych, które zapewniają odpowiednią moc obliczeniową do generowania złożonych struktur, opierając się na pięciu różnych typach siatki konformalnej. Typy dostępnych struktur obejmują :

  •  Icosahedral, która zapewnia wysoki stosunek sztywności do masy;
  • Kagome, który umożliwia liniowe rozmieszczenie naprężeń i odkształceń oraz wysoki stosunek sztywności do masy;
  • Rombowy, który pochłania energię przy dużych odkształceniach;
  • Czworościenny, dla uzyskania plateau naprężeń o stałej sile;
  • Voronoi, dla piankowej, nieliniowej odpowiedzi naprężenie-odkształcenie.

Cały design i mechanizm działania nowego rozwiązania Carbon jest zbudowany wokół właściwości mechanicznych pożądanych przez klientów. Na ich podstawie tworzona jest struktura, umożliwiająca uzyskanie odpowiednich cech produktów. Badając najczęściej używane typy struktur kratowych, Carbon stworzył pięć siatek, spełniających najczęściej spotykane wymagania klientów. Co więcej, oprogramowanie zawiera narzędzia, które przewidują wydajność sieci kratowej przed ich wygenerowaniem, pomagając usprawnić procesy optymalizacji. Taka optymalizacja eliminuje konieczność przeprowadzania kilkudziesięciu iteracji; program zwraca przewidywaną wydajność i pozwala w szybki i łatwy sposób wybrać odpowiednią dla strukturę.

DeSimone uważa, że ​​wraz z komercjalizacją oprogramowania rozpocznie się eksplozja zastosowań, zarówno w obszarze produktów konsumenckich, jak i bardziej przemysłowych.

Źródło: tctmagazine.com

Patrycja Dubert
Inżynier biomedyczny zainteresowany niekonwencjonalnym i innowacyjnym podejściem do medycyny oraz jej połączeniem z nowoczesną technologią.

    Comments are closed.

    You may also like