Amerykańska firma usługowa Ivaldi zaprezentowała narzędzie wykorzystujące ChatGPT do zamawiania części zamiennych dla działów utrzymania ruchu w firmach produkcyjnych. Cyfrowy asystent oparty na sztucznej inteligencji ma umożliwiać szybszy dostęp do kluczowych części zamiennych, poprzez indeksowanie danych i tworzenie dokumentacji. Klienci mogą komunikować się przez ChatGPT w celu uzyskania informacji na temat produkcji potrzebnych części, bez potrzeby otrzymywania fizycznych instrukcji lub samodzielnego wyszukiwania dokumentów online.

Platforma umożliwia również zamawianie części zamiennych bezpośrednio przez interfejs AI. Jeśli danej części nie ma jeszcze w wirtualnej bibliotece Ivaldi, użytkownicy mogą przesyłać rysunki 2D lub ich proste szkice, które system konwertuje na niestandardowe modele w ramach wstępnie zaprojektowanych kategorii. Po ich zatwierdzeniu Ivaldi tworzy modele do druku 3D oraz koordynuje produkcję i dostawę przez swoją sieć partnerską złożoną z 15.000 lokalnych producentów.

Jako przykład zastosowania nowej funkcjonalności podano przejście ze zdjęcia szkicu narysowanego palcem na brudnej szybie samochodu, do stworzonego modelu 3D. Po wygenerowaniu wstępnego modelu i zaakceptowaniu go przez użytkownika, jest on oczyszczany z artefaktów, wymiarowany i przygotowywany do druku 3D z odpowiedniego materiału.

Podejście Ivaldi Group wydaje się póki co wyjątkowe. Pokazuje też, jak różne firmy świadczące usługi produkcyjne mogą próbować zbudować własne interfejsy AI w celu usprawnienia swoich przepływów pracy.

Źródło: www.ivaldi.com

Informacje Prasowe
Centrum Druku 3D - największy portal poświęcony technologiom przyrostowym w Polsce. Funkcjonujemy od stycznia 2013 r.

Comments are closed.

You may also like