LEGO i Stanley Black and Decker inwestują w STEP – technologię nowej generacji Evolve

0

W kwietniu tego roku Magdalena informowała o premierze nowatorskiej technologii STEP bazującej na zjawisku elektrofotografi, rozwijaną przez firmę Evolve Additive Solutions, należącą do jednego z pionierów technologii addytywnych na świecie – Stratasysa. Twórcy nowej metody twórcy przedstawiają ją jako aż 50 razy szybszą niż istniejące technologie druku 3D tworzące detale z tworzyw sztucznych. W te deklaracje uwierzyły koncerny LEGO i Stanley Black and Decker (oraz trzeci podmiot wolący na tą chwilę pozostać anonimowym), które wsparły Evolve kwotą 19 mln $.

Celem inwestycji jest dalszy rozwój technologii STEP w kontekście sektorów konsumenckiego, motoryzacyjnego, przemysłowego i medycznego. Została ona opatentowana w grudniu 2016 r. i pozwala na przyrostowe budowanie obiektów ze specjalnego, reaktywnego materiału. Technologia łączy zjawisko elektrofotografii z rozwiązaniem z patentu będąc całkowicie unikalnym rozwiązaniem technologicznym na świecie.

O ile udział w inwestycji Stanley Black and Decker wydaje się być zrozumiałe – jest to jeden z największych na świecie producentów narzędzi wykorzystywanych w szeroko pojętym przemyśle, o tyle obecność LEGO jest już dość intrygujące. Tak decyzję tłumaczy Per Hjuler – business development w LEGO Brand Group:

LEGO zdecydowało się na inwestycję w Evolve ponieważ była to prawdziwie atrakcyjna okazja, która może przynieść naszej marce wiele korzyści. Grupa LEGO używa technologii przyrostowych od ponad 20 lat. Dziś wykorzystujemy je przede wszystkim w obszarze tworzenia prototypów nowych produktów, ale wierzymy, że ta technologia stanie się dużo ważniejsza w procesach produkcyjnych w przyszłości – w szczególności jako wsparcie dla formowania wtryskowego. W Evolve Additive Solutions znaleźliśmy bardzo kompetentnego partnera.

Per Hjuler

Wszystkich zainteresowanych technologią STEP odsyłam do kwietniowego artykułu, równocześnie zachęcając do śledzenia tego tematu, gdyż jak widać zaczęły się nim interesować naprawdę poważni gracze…

Źródło: www.3dprint.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada 15-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku.