MakerBot, czołowy producent niskobudżetowych drukarek 3D właśnie wyruszył oficjalnie na podbój świata. Pochodząca z Nowego Jorku w USA firma otwiera swój oddział w Europie, który będzie zlokalizowany w Niemczech. Jego uruchomienie nastąpi drogą przejęcia dotychczasowego resellera firmy – Hafner`s Büro, który zajmował się sprzedażą MakerBotów już od wielu lat. Firma została założona w 1988 roku w Stuttgarcie i posiada bardzo rozwiniętą sieć sub-resellerów w całej Europie. Na mocy przejęcia firmy przez MakerBota wszyscy dotychczasowi partnerzy handlowi Hafner`s Büro będą współpracować z nowo utworzoną spółką MakerBot Europe (chyba, że nie będą tym dłużej zainteresowani).

Do tej pory MakerBot koncentrował się na rozwoju rynku w USA, co zaowocowało m.in. kontaktami dystrybucyjnymi z Microsoftem i DELL`em. Jeśli chodzi o Europę to sprzedaż odbywała się za pośrednictwem kilku niezależnych resellerów, budujących swoją własną bazę partnerów handlowych. Firmą, która najbardziej się wyróżniała na tel innych był właśnie Hafner, stąd decyzja MakerBota o zainwestowaniu w ten konkretny podmiot. Za pomocą nowo utworzonego oddziału MakerBot zamierza rozbudowywać sieć resellerów i mieć nad nimi większą kontrolę.

Na chwilę obecną kraje, które współpracują z MakerBot Europe to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Luxemburg, Holandia, Niemcy, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Ukraina i Węgry, Włochy, Wielka Brytania. W przeciągu najbliższych sześciu miesięcy, firmy resellerskie znajdujące się w tych krajach będą stopniowo zacieśniać współpracę w zakresie marketingu i sprzedaży z europejskim oddziałem firmy tworząc docelowo spójną i zorganizowaną sieć handlową.

 

MakerBot, choć jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, główne przychody ze sprzedaży czerpie z rynku amerykańskiego. Wg statystyk przedstawianych przez 3D Hubs, w Europie liderem jest Ultimaker i użytkownicy RepRapów (dane dot. użytkowników zrzeszonych na tej platformie). MakerBot zajmuje trzecie miejsce w zestawieniu. Dzięki otwarciu oddziału w Niemczech popularność tych urządzeń może wzrosną, a z pewnością poprawią się ilość i skuteczność działań sprzedażowych i marketingowych.

Źródło: www.3ders.org
Grafika: [1]

Paweł Ślusarczyk
Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. Posiada 15-letnie doświadczenie w biznesie. Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku. Twórca Centrum Druku 3D - trzeciego najdłużej działającego medium poświęconego technologiom przyrostowym w Europie.

3 Komentarze

  1. Robią to co 3DSystems już zrobiło ;]

      1. Jest magazyn w DE z którego wysyłane są produkty. Często w ten sposób Klient końcowy nie płaci za cło, ubezpieczenie itd…moim zdaniem Makerbot robi taką samą akcję, wzbogaconą o punkty sprzedaży. Czas to zweryfikuje, rzecz jasna…:)

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może cię również zainteresować

Więcej w News