Site icon Centrum Druku 3D | usługi druku 3D, drukarki 3D, wiedza i informacja

MakerBot w coraz mocniejszych objęciach Stratasysa. Firmy integrują kanały sprzedaży swoich drukarek 3D…

To żadne zaskoczenie. W sumie to dziwne, że trwało to aż tak długo? Po blisko trzech latach od przejęcia MakerBota przez Stratasys, obydwie firmy zdecydowały się w końcu zintegrować swoje kanały sprzedaży, umożliwiając dystrybutorom i resellerom jednej i drugiej marki sprzedaż wszystkich maszyn ze wspólnej oferty.

Do tej pory MakerBot, funkcjonując cały czas jako niezależna spółka, stanowił oddzielny element oferty Stratasysa. O ile dystrybutorzy firmy matki mogli z powodzeniem sprzedawać profesjonalne drukarki 3D FDM Stratasysa, drukujące z żywic światłoutwardzalnych Objety czy drukujące z wosku SolidScapy, o tyle w przypadku MakerBotów było to już nieco bardziej skomplikowane. W drugą stronę nie funkcjonowało to w ogóle – dystrybutor lub reseller MakerBota nie mógł oficjalnie sprzedawać urządzeń pozostałych marek Stratasysa – musiał odsyłać potencjalnych klientów do dystrybutorów profesjonalnych maszyn.

Od teraz ulega to zmianie…

Chociaż MakerBot w dalszym ciągu pozostanie oddzielnym bytem, sprzedaż drukarek 3D firmy będzie możliwa zarówno z poziomu jego dotychczasowych resellerów jak i resellerów profesjonalnych maszyn. Co więcej, otrzymają oni także możliwość oferowania pełnej gamy produktów Stratasysa, a więc zarówno duże i drogie FDM’y jak i Objety oraz Solidscapy. Proces ten będzie postępujący – pełna oferta Stratasysa trafi na początek tylko do najlepszych dystrybutorów i resellerów MakerBota, którzy przed rozpoczęciem sprzedaży przejdą specjalistyczne kursy i szkolenia z zakresu pozostałych technologii druku 3D jak i obsługi poszczególnych maszyn.

Integracja obydwu kanałów sprzedaży to szereg korzyści dla obydwu firm, ponieważ nie tylko ułatwi to kwestie logistyczne i komunikacyjne, lecz zwiększy i usprawni także samą sprzedaż. Do tej pory dystrybutorzy i resellerzy jednej i drugiej marki koncentrowali się głównie na oferowaniu produktów, które posiadali we własnej ofercie tracąc przez to możliwość sprzedaży maszyn droższych lub tańszych (w zależności od typu klienta). Teraz będą mogli dopasować ofertę bardziej, mając na ręku zarówno tanie jak i drogie (i bardzo, bardzo drogie) rozwiązania.

Źródło: investors.stratasys.com
Grafika: [1] [2]

Exit mobile version