Site icon Centrum Druku 3D | usługi druku 3D, drukarki 3D, wiedza i informacja

Materialise wprowadza nowy, półprzezroczysty materiał do druku 3D oprawek do okularów

Materialise ogłosiło premierę nowego, półprzezroczystego materiału, dedykowanego do produkcji oprawek do okularów. Nowe produkty zostaną zaprezentowane na targach Silmo Paris. Materiał umożliwia producentom połączenie zalet druku 3D z rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów na kolekcje półprzezroczystych okularów. Zdaniem Materialise, wprowadzenie materiału otwiera drzwi do atrakcyjnych wizualnie kolekcji, które ukształtują przyszłość mody okularowej.

Druk 3D ma wiele zalet w produkcji okularów, w tym szybszy czas wprowadzenia nowych kolekcji na rynek i bardziej zrównoważoną produkcję. Umożliwia także projektantom eksperymentowanie z formą, oferując możliwość zabawy złożonymi kształtami, skomplikowanymi strukturami i teksturami, których nie da się odtworzyć tradycyjnymi technikami produkcji. W ciągu ostatniej dekady doprowadziło to do powszechnego przyjęcia w branży okularów produkowanych na drukarkach 3D.

Gdy producenci okularów zaczęli wykorzystywać druk 3D ze względu na jego wyjątkowe możliwości projektowe, często napotykali praktyczne ograniczenia: technologia nie była w stanie odtworzyć półprzezroczystej estetyki tradycyjnie kojarzonej z oprawkami z octanu. Wprowadzenie nowego półprzezroczystego materiału stanowi przełom, umożliwiając markom okularów łączenie przezroczystości z elastycznością projektowania druku 3D.

Nowy półprzezroczysty materiał jest wynikiem pięciu lat szeroko zakrojonych testów ponad pięćdziesięciu różnych materiałów, w tym testów biokompatybilności, odporności termicznej i odporności na uderzenia. To połączenie technologii i innowacji materiałowych obiecuje na nowo zdefiniować przyszłość projektowania okularów, oferując projektantom różnorodną gamę nowych opcji.

Półprzezroczyste oprawki to nie jedyny trend okularowy odzwierciedlony w rozwiązaniach, które Materialise zaprezentuje na Silmo Paris. Preferencje konsumentów przechodzą z izolowanych zakupów online do spersonalizowanych doświadczeń w sklepach — zmianę tę umożliwiają technologie cyfrowe, takie jak „Eyewear Fitting Suite” firmy Materialise.

Konsumenci okularów coraz częściej oczekują spersonalizowanych produktów i doświadczeń zakupowych. W rzeczywistości personalizacja jest jednym z kluczowych czynników wpływających na globalny rynek okularów, pozwalającym osiągnąć CAGR na poziomie 8,5% do 2030 r. Ponieważ okulary na receptę stanowią około 63% rynku, oznacza to, że sprzedawcy detaliczni i optycy dostosowują swoje usługi i kończą produkty mogą zyskać przewagę konkurencyjną.

Pakiet Eyewear Fitting Suite firmy Materialise umożliwia optykom wykonanie szczegółowego skanu twarzy klienta w celu zbudowania dokładnego cyfrowego modelu 3D. Platforma, do której można wczytać kolekcje własne sprzedawcy detalicznego oraz kolekcje współpracujących marek, umożliwia następnie klientowi i optykowi wspólne przyjrzenie się kształtom, stylom, kolorom i opcjom rozmiarów, wykorzystując zarówno profesjonalną wiedzę, jak i innowacje cyfrowe, aby wybrać idealny , dopasowana rama.

Platforma nie tylko odpowiada na potrzeby konsumentów, ale umożliwia sprzedawcom detalicznym oferowanie wielokanałowej ścieżki zakupowej i przechowywanie cyfrowych zapasów do produkcji na żądanie, minimalizując kosztowne ryzyko związane z zapasami i potencjalne marnotrawstwo ram, wspierając w ten sposób bardziej zrównoważone operacje. Dodatkowo, ponieważ drukowanie odbywa się w dedykowanym zakładzie produkcyjnym okularów Materialise, największym tego typu w Europie, doradcy i optycy mogą skupić się całkowicie na kliencie.

Źródło: www.materialise.com

Exit mobile version