Mayc Creation to mająca swoją siedzibę w Hong Kongu firma-wteran kampanii Kickstarterowych. Tym popularnym ostatnio sposobem finansowania promowali już dwa swoje urządzenia z serii D2K. Trzecia kampania poświęcona jest drukarce 3D D2K Insight.

Pierwszym urządzeniem Mayc Creation była drukarka D2K Illuminate. Jej kampanię opisywaliśmy pod koniec listopada ubiegłego roku. W międzyczasie pojawiła się jeszcze jej powiększona wersja D2K Plus, która przeszła bez większego echa, ale z powodzeniem znalazła swoich odbiorców. Mamy początek sierpnia, a kolejna zbiórka (na sześćdziesiąt dni przed jej końcem) już „zakończyła” się sukcesem. Tempo iście imponujące, a i efekt niczego sobie.

Azjatycki producent upodobał sobie technologię opartą na świetle emitowanym z ekranu LCD, podświetlanego modułem UV. Wszystkie jego dotychczasowe konstrukcje wykorzystują ten właśnie patent. Jak zwykle problemem jest nazwanie technologii, w której pracuje Insight, więc dla „bezpieczeństwa” producent określa ją jako DLP-SLA LCD. Każdy wybierze więc sobie co mu pasuje. Jedno jednak nie ulega wątpliwości, w tego typu rozwiązaniach używamy żywic UV DLP reagujących na standardowe światło o długości fali 405 nm.

Insight może poszczycić się całkiem przyzwoitymi parametrami druku 3D. Minimalna wysokość warstwy to 10 mikrometrów. Rozdzielczość w osi X wynosi 17 mikrometrów, a w osi Y 50 mikrometrów. Dla warstwy 50 mikrometrów prędkość druku wynosi około 25 mm na godzinę, natomiast dla warstwy 10 mikrometrów jest to 5 mm na godzinę. Obszar roboczy to 132,5 x 74,5 x 130 mm.

Dodatkowym udogodnieniem jest zamontowany w D2K Insight 5” ekran dotykowy, służący do obsługi maszyny. Jego dużą zaletą jest przystępna, graficzna prezentacja wszystkich dostępnych ustawień. Podobną funkcjonalność możemy osiągnąć przy pomocy smartfona wyposażonego w specjalną aplikację, pozwalającą również na zdalne sterowanie urządzeniem.

Drukarkę 3D (w ramach kampanii) wyceniono na bardzo atrakcyjne 599 $. Mając w pamięci poprzednie udane zbiórki, można podejść do tej bieżącej z dużo większą dawką zaufania, niż w przypadku firm debiutujących na Kickstarterze. Realizacja wszystkich zamówień ma rozpocząć się w lutym 2018 roku.

Źródło: www.kickstarter.com

Łukasz Długosz
Redaktor Naczelny 3D w praktyce. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, fan gier komputerowych oraz właściciel sklepu filaments4U.com.

2 Comments

  1. Obszar roboczy jest mniejszy.

Comments are closed.

You may also like