PrusaPrinters to platforma z modelami do druku 3D należąca do czeskiego producenta amatorskich drukarek 3D PRUSA Research, która zadebiutowała w internecie w kwietniu 2019 r. Początkowo była kolejną, autorską wersją największej platformy tego typu na świecie – Thingiverse, jednakże wraz z upływem czasu oraz szeregiem ciekawych i unikalnych funkcjonalności stała się wartością samą w sobie. Teraz PrusaPrinters ma szansę zyskać kolejne grono wiernych użytkowników za sprawą dwóch ogłoszonych nowości: jedynego w swoim rodzaju programu lojalnościowego, gdzie aktywność będzie nagradzana fizycznymi nagrodami oraz system odznak, który wyróżnia się pomysłowością i swoistym humorem.

Program lojalnościowy polega na tym, że za określone aktywności na platformie otrzymuje się punkty o nazwie Prusameters. Zdobyte Prusametry „nawija się” na symboliczną szpulę filamentu. Gdy osiągnie się próg 350 punktów, odpowiadający minimalnej wadze autorskich filamentów czeskiego producenta – Prusament, można wymienić je na fizyczną rolkę materiału lub inne nagrody (np. odzież firmową).

Prusametry zdobywa się m.in. za wypełnienie profilu użytkownika (jednorazowy bonus +20 punktów), otrzymywanie like’ów dla wgranych do repozytorium własnych modeli 3D, liczbę pobrań naszych modeli czy publikowanie zdjęć wydrukowanych modeli 3D innych użytkowników (tzw. „makes”). Mechanika programu jest oczywiście nieco złożona – np. punkty za określone działania zdobywa się w 30-dniowych interwałach czasowych, a jej szczegóły można poznać tutaj.

Jeśli chodzi o system odznak, to został on podzielony na dwie grupy:

  • odznaki (Badges)
  • poziomy (Maker Levels).

W pierwszym przypadku zdobywamy odznaki za zdobycie określonych poziomów aktywności w różnych obszarach korzystania z PrusaPrinters: liczbę wgranych modeli 3D, liczbę wydrukowanych i opublikowanych zdjęć modeli 3D (makes), liczby pobranych modeli oraz szereg odznak specjalnych, przyznawanych przez administratorów platformy. W drugim przypadku mamy do czynienia z typowymi „rangami” znanymi z for internetowych – im więcej opublikujemy zdjęć wykonanych modeli 3D lub wgramy projektów, tym osiągamy wyższy poziom.

Pełna lista nowości oraz szczegółowe opisy funkcjonalności są dostępne tutaj.

Paweł Ślusarczyk
Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. Posiada 15-letnie doświadczenie w biznesie. Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku. Twórca Centrum Druku 3D - trzeciego najdłużej działającego medium poświęconego technologiom przyrostowym w Europie.

Comments are closed.

You may also like