Site icon Centrum Druku 3D | usługi druku 3D, drukarki 3D, wiedza i informacja

600 par chińskich butów sportowych wykonanych na drukarkach 3D, sprzedanych na pniu w chwili premiery

Pamiętam czasy gdy artykuły o butach z drukarki 3D miały domyślnie prześmiewczy charakter… Dziś już dawno w tym koncepcie nie ma nic śmiesznego – odkąd w kwietniu 2017 r. Adidas ogłosił nawiązanie ścisłej współpracy z Carbon w obszarze drukowania finalnych podeszew do butów sportowych z serii Futurecraft 4D, kolejni producenci obuwia starają się w pełni wykorzystać potencjał technologii przyrostowych, tworząc coraz to bardziej innowacyjne projekty. Zaledwie w piątek Magda opisywała najnowszy projekt łączący branżę obuwniczą z drukiem 3D w postaci platformy do produkcji addytywnej TripleCell autorstwa New Balance i Formlabs, a dziś mam okazję opisać następną inicjatywę w tym obszarze…

Chiński producent obuwia sportowego – PEAK Sports Products zaprezentował w miniony piątek buty wykonane praktycznie w całości przy użyciu drukarek 3D. Pierwszych 600 par obuwia o nazwie FUTURE FUSION PEAK3D trafiły do sprzedaży w sklepie internetowym producenta i praktycznie od razu znalazły nabywców. Buty nie były tanie – ich cena wynosiła 1299 juanów (ok. 700 PLN). Co ciekawe, cały projekt nie był nigdzie reklamowany, a o jego przeprowadzeniu dowiedzieliśmy się dzięki chińskiemu portalowi branżowemu Nanjixiong, który dotarł do tej informacji dzięki użytkownikom platform społecznościowych.

Podeszwy obuwia zostały wydrukowane w technologii SLS z TPU (czarnego i barwionego na różowo), natomiast cholewka i podeszwa środkowa zostały wykonane w technologii FDM, również z elastycznego TPU, uzyskując w ten sposób efekt przezroczystej siatki. Buty zostały zaprezentowane w trzech wariantach kolorystycznych.

Tak jak wspominałem we wstępie, nie jest to pierwsza próba, gdy ktoś próbował wykorzystać technologię druku 3D z termoplastów w formie żyłki do stworzenia buta, jednakże niniejszy projekt jest jak najbardziej zaawansowany i – wydaje się być, funkcjonalny. Niestety z uwagi na małą dostępność informacji – w tym całkowite milczenie producenta na temat całej akcji sprzedażowej, nie wiemy jeszcze czy był to jedynie eksperyment mający na celu przetestować nową technologię tworzenia obuwia, czy początek bardziej zorganizowanej akcji sprzedażowej?

Źródło: www.nanjixiong.com via www.3dprintingmedia.network

Exit mobile version