EOS prezentuje nową drukarkę 3D oraz przeznaczony dla przemysłu lotniczego materiał PEKK

EOS to jeden z najbardziej rozpoznawalnych, a zarazem jeden z najdłużej działających na rynku, producentów przemysłowych drukarek 3D. Słynie przede wszystkim z wysokiej klasy systemów działających w technologii SLS (Selective Laser Sintering) oraz DMLS (Direct Metal Laser Sintering).

Na kończących się właśnie targach RAPID + TCT niemiecka firma zaprezentowała nowy system do druku 3D, EOS P 810 oraz materiał PEKK przeznaczony przede wszystkim dla przemysłu lotniczego.

Obszar roboczy P 810 wynosi 700 x 380 x 380 mm. Urządzenie wyposażone jest w dwa lasery o mocy 70 W każdy. Oba te parametry pozwalają na produkcję dużych oraz precyzyjnych elementów konstrukcyjnych. Głównym przeznaczeniem systemu jest druk 3D z nowego materiału PEKK o nazwie handlowej HT-23. Tworzywo to powstało w ścisłej współpracy z firmą Boeing i jest pierwszym tego typu ekonomicznym polimerem wysokotemperaturowym, które ukierunkowane jest przede wszystkim na przemysł lotniczy oraz każdy inny, gdzie wymagane jest wykorzystywanie wysokowydajnych części.

Elementy z którymi ma do czynienia przemysł lotniczy muszą sprostać bardzo restrykcyjnym wymaganiom takim jak wysoka odporność na promieniowanie UV, ognioodporność oraz określone przepisy lotnicze, które wyznaczają standardy możliwych do wykorzystania przy ich produkcji materiałów. HT-23 spełnia te wymagania i części z niego wydrukowane mogą z powodzeniem zastąpić elementy aluminiowe, przy zachowaniu takich samych właściwości wytrzymałościowych, lecz o jeszcze niższej wadze.

HT-23 jest pierwszym, wzmocnionym włóknem węglowym, materiałem PEKK, który można używać na systemach EOS. Tworzywo to dzięki swoim właściwościom umożliwia tworzenie modeli, które wyróżniają się niewielką masą i odpornością, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wytrzymałości. Wszystkie te parametry są niezwykle istotne i w efekcie końcowym pozwalają na skrócenie procesu projektowego, a przede wszystkim na znaczne zmniejszenie kosztów produkcyjnych.

Poza zastosowaniem w przemyśle lotniczym materiał HT-23 wraz z systemem EOS P 810 idealnie sprawdzą się również w przemyśle motoryzacyjnym oraz elektronicznym.

Źródło: www.tctmagazine.com, www.3ders.org 

Scroll to Top