GREENFILL3D i Deckard Design łączą siły w produkcji pełnokolorowych aplikacji z naturalnych materiałów do druku 3D

GREENFILL3D – polski startup specjalizujący się w produkcji aplikacji w technologii druku 3D z wykorzystaniem autorskich, zielonych materiałów opartych o otręby pszenne, ogłosił nawiązanie strategicznej współpracy z firmą Deckard Design, produkującą pełnokolorowe akcesoria lifestylowe z metalu i żywic światłoutwardzalnych. W ramach wspólnych działań, Deckard Design wspomoże GREENFILL3D we wdrażaniu technologii nanoszenia pełnokolorowych nadruków 2,5D na jego biodegradowalne aplikacje oraz zajmie się dystrybucją wybranych przedmiotów codziennego użytku na rynkach Europejskich i Ameryki Północnej.

Na początku bieżącego roku GREENFILL3D zaprezentował standy reklamowe wyprodukowane w technologii druku 3D z autorskiego materiału GF3D Branfill3d, opartego o otręby pszenne. Standy reklamowe zostały wykonane dla czołowego, europejskiego producenta makaronów – Lubella, należącego do Grupy MASPEX – największego producenta żywności w Polsce i jednego z największych w Europie.

Równocześnie GREENFILL3D cały czas rozwijał swoją technologię druku 3D z zielonych, biodegradowalnych materiałów otrębowych, poszukując aplikacji gdzie jego materiał byłby istotną przewagą. Konsekwencją tych poszukiwań było nawiązanie współpracy z Deckard Design, który tworzy zjawiskowe akcesoria jubilerskie, modowe i do użytku codziennego z wykorzystaniem technologii druku 3D z żywic światłoutwardzalnych, klasycznych metod obróbki metali, łącząc je z pełnokolorowym, przestrzennym drukiem UV.

Deckard Design to firma Marcina Bosek – twórcy firmy Modern Forms, czołowego europejskiego producenta medali i trofeów okolicznościowych. Marcin Bosek jako pierwszy na świecie opracował technikę nanoszenia kolorowych, strukturalnych nadruków na powierzchnie metalowe.

Jesienią 2020 r. Bosek, uruchomił nowa spółkę w której rozwija technologie kolorowego druku 3D, specjalizującą się w produkcji gadżetów użytkowych, akcesoriów i elementów wyposażenia domu. Od tamtej pory Deckard Design rozwija sprzedaż na całym świecie, oferując szerokie portfolio unikalnych produktów klientom z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, lub Włoch.

Pierwszym, flagowym produktem Deckard Design były otwieracze do butelek imitujących np. okolicznościowe karty do gry. Z czasem oferta producenta poszerzyła się o kilkaset innych pozycji, jak np. breloki, ozdoby na biurko, podstawki na kadzidełka i świeczki, dekoracje ścianę i akcesoria ogrodnicze. W 2021 r. firma zainstalowała kilkanaście desktopowych drukarek 3D typu UV LCD, drukujących z żywic światłoutwardzalnych, wzbogacając swoje portfolio o superprecyzyjne, pełnokolorowe aplikacje modowe i lifestylowe. Firma eksperymentuje również z naturalnymi, biodegradowalnymi żywicami, które wpisują się w idee zrównoważonego rozwoju i ekologii.

Aktualnie Deckard Design realizuje swoje projekty o niespotykanych właściwościach – jego produkty imitują np. jeans, beton, kamień, drewno jak również pozwalają na tworzenie skomplikowanych geometrycznie przezroczystych aplikacji, które w połączeniu z pełnokolorowym nadrukiem 2,5D tworzą jedyny w swoim rodzaju, zjawiskowy efekt. Produkty Deckard Design wyróżniają się nie tylko wyglądem, lecz są również bardzo lekkie i tanie – znakomita większość z nich nie jest możliwa do wykonania innymi technikami wytwórczymi (a przynajmniej nie w tych cenach i czasie produkcji).

W ramach współpracy z GREENFILL3D, Deckard Design koloruje aplikacje wykonane z materiału otrębowego, nadając im jedyny w swoim rodzaju charakter. Firmy współpracują także w obszarze wdrożenia technologii pełnokolorowego druku 2,5D w GREENFILL3D. Deckard Design zajmuje się także sprzedażą i dystrybucją produktów GREENFILL3D na rynkach światowych, m.in. przy pomocy platformy Etsy.

Pierwszą grupą produktów jakie firmy wspólnie realizują to tagi dla roślin doniczkowych, które łączą funkcjonalność, wyjątkowy design z naturalnością i ekologią materiału otrębowego. Tagi występują w kilkudziesięciu wariantach dedykowanych do różnych rodzajów roślin, jak również występują w opcji, gdzie użytkownik może sam nanosić ręcznie opisy i łatwo je usuwać / ścierać. Firmy pracują nad kolejnymi aplikacjami tego typu, mając w planach rozszerzenie wspólnej oferty produktowej do kilkuset unikalnych produktów.

Źródło: www.greenfill3d.com

Scroll to Top