Kanał chłodnicy oleju w Lexusach LC500 będzie drukowany w technologii HP Jet Fusion

SOLIZE Corporation ogłosiło, że części drukowane przez firmę na drukarkach 3D HP Jet Fusion 3D będą stosowane w kanałach chłodnicy oleju automatycznej skrzyni biegów, które są instalowane jako oryginalna część opcjonalna w modelach Lexus LC500. Samochody są produkowane i sprzedawane przez firmę Toyota Motor Corporation. Jest to pierwszy przypadek w Japonii, gdy części produkowane na drukarkach 3D zostały przyjęty przez krajowego producenta samochodów jako oryginalna część opcjonalna. Dzięki temu, SOLIZE zostało po raz pierwszy zarejestrowane jako autoryzowany dostawca części dla Toyoty.

W zeszłym roku SOLIZE nawiązało współpracę z Toyotą w zakresie produkcji wybranych części zamiennych w technologii druku 3D. Jako dostawca Toyoty współpracował z gigantem motoryzacyjnym nad opracowaniem „pierwszej, drukowanej w 3D, certyfikowanej części Toyoty produkowanej masowo”. Część jest wykorzystywana w opcjonalnej chłodnicy oleju automatycznej skrzyni biegów, tłumiąc rosnącą temperaturę podczas jazdy po torze. Ma to zapewniać płynną zmianę biegów i wygodną jazdę.

Podczas opracowywania produktu Toyota i SOLIZE testowały liczne parametry ustawień druku 3D i weryfikacji materiału, aby uzyskać „zrównoważone właściwości fizyczne” części. Projekt i układ druku 3D zostały zoptymalizowane w celu maksymalizacji kosztów, zapewniając równocześnie usprawnienie łańcucha dostaw dzięki rezygnacji z form wtryskowych. Firmy podkreślają, że koszty zarządzania i utrzymania dużych ilości form stanowią „poważny problem” dla przemysłu motoryzacyjnego.

Przed uzyskaniem autoryzacji od Toyoty, SOLIZE musiała zbudować system utrzymania środowiska, zarządzania procesami i szkoleń w zakresie zasobów ludzkich. Dzięki drukowaniu 3D przewodu chłodnicy oleju, SOLIZE odnotowało -37% spadek emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z taką samą liczbą konwencjonalnie wykonanych kanałów chłodnicy oleju.

Źródło: www.solize.com
Zdjęcie przewodnie: www.wikipedia.org

Scroll to Top