Nasz kurs jest skierowany do osób fizycznych i firm prowadzących działalność usługową w obszarze druku 3D z wykorzystaniem desktopowych drukarek 3D typu FDM / FFF lub SLA / UVLCD. Prezentuje różne techniki wyceniania wydruków 3D w zależności od użytej technologii i modelu biznesowego, zawiera także szereg przydatnych strategii prowadzenia działań handlowych w tym obszarze.
W kursie skupiamy się na kwestii wykorzystywaniu druku 3D w szeroko pojętym biznesie. Prezentujemy najbardziej optymalne metody pozyskiwania klientów oraz wyceniania usług w ujęciu długookresowym, zapewniającym możliwość rozwoju prowadzonej działalności biznesowej.
Kursy odbywają się on-line, przy użyciu najpopularniejszych aplikacji do prowadzenia zdalnych video-konferencji:
- Google Meet (preferowane)
- Zoom Meetings
- Microsoft Teams.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
- dowolny komputer pracujący w środowisku Windows 10, posiadający min. 2 GB pamięci RAM
- kamera video i mikrofon do komunikacji
- zainstalowana jedna z w/w platform do telekonferencji on-line (wybór do ustalenia)
Średni czas trwania kursu to ok. 3 godziny + dodatkowy czas na pytania i indywidualne konsultacje.
PROGRAM KURSU:
1. WPROWADZENIE: KTO ZAMAWIA USŁUGĘ DRUKU 3D?
1.1. Dlaczego firmy posiadające drukarki 3D zamawiają wydruki 3D i czy warto wiązać się z nimi na dłużej?
1.2. Dlaczego firmy nie posiadają jeszcze drukarek 3D i jak można to wykorzystać?
1.3. Jakie modele biznesowe najbardziej pasują do danego typu klientów?
1.4. Specjalizacja czy wszechstronność?
1.5. Jedna droga drukarka 3D czy wiele tanich, czyli zalety i wady “farm druku 3D”
2. STRATEGIE HANDLOWE W ŚWIADCZENIU USŁUG DRUKU 3D:
2.1. Zrozumieć Klienta: czego oczekuje po wydruku 3D?
2.2. Omówienie strategii:
- „najtańszy na rynku”
- „najlepszy na rynku”
- „ekspert od optymalizacji kosztów”
2.3. Handel usługami druku 3D na forach internetowych i grupach społecznościowych
2.4. Koszty działalności biznesowej, o których nikt nie chce słyszeć
2.5. Druk 3D za „mniej niż 10 PLN za godzinę” – analityka modelu biznesowego
3. JAK PRZYGOTOWAĆ DOBRĄ OFERTĘ CENOWĄ?
3.1. Czas reakcji jako klucz do sukcesu w pozyskiwaniu nowego Klienta
3.2. Oferta „w mailu” vs. kilkustronicowy PDF
3.3. Co powinna zawierać dobra oferta cenowa?
3.4. Opracowanie własnego standardu usługi druku 3D (materiał + domyślne parametry wydruku)
3.5. Co to są „Ogólne Warunki Handlowe” i przed czym mogą nas uratować?
4. PRACA Z KALKULATOREM DO WYCEN USŁUG DRUKU 3D:
4.1. Co powinien uwzględniać dobry kalkulator do wycen?
4.2. Archiwizacja ofert i plików produkcyjnych
4.3. Kalkulator PRUSY vs. kalkulator CD3D
4.4. Wycena wydruków 3D z żywic – SLA vs. UVLCD
4.5. Projektowanie własnego kalkulatora do wycen.
5. ZAKOŃCZENIE I INDYWIDUALNE KONSULTACJE.
CENA:
SAM KURS:
1000,00 PLN netto
1230,00 PLN brutto
KURS + KALKULATORY FDM/FFF & SLA/UVLCD
1600,00 PLN netto
1968,00 PLN brutto
- Udział każdej kolejnej osoby w szkoleniu to koszt, będący równowartością 50% wartości bazowej szkolenia.
- przedpłata 100%
- zawsze wystawiamy fakturę VAT (również w przypadku osób fizycznych)
- zakup kalkulatorów nie jest możliwy bez odbycia szkolenia – nie są oferowane jako oddzielny produkt.
Dodatkowo, do każdego z powyższych szkoleń istnieje możliwość otrzymania:
- treści z zakresu szkolenia w formie e-booka – koszt 50 PLN netto (61,50 PLN brutto),
- dostępu do nagrania wideo ze szkolenia – koszt 100 PLN netto (123,00 PLN brutto).
Terminy:
Terminy szkoleń są ustalane indywidualnie z uczestnikami. Procedura umawiania terminów szkoleń wygląda następująco:
- uczestnik kontaktuje się mailowo lub telefonicznie w sprawie wybranych szkoleń; wskazanym jest aby podać sugerowany termin szkolenia – najlepiej dwa lub trzy terminy
- na podstawie uzyskanych informacji przedstawiciel Centrum Druku 3D przygotowuje dedykowaną wycenę pakietu szkoleń wraz ze wszystkimi ewentualnymi dodatkami oraz proponuje termin szkolenia na podstawie przesłanych sugestii lub inny wolny termin
- gdy Strony dojdą do porozumienia w kwestii oferty i terminu, data szkolenia jest rezerwowana i do uczestnika jest wysyłany link do Google Meets (lub innego ustalonego komunikatora) oraz faktura proforma do opłaty.